3 C
Olsztyn
czwartek, 18 kwietnia, 2024
reklama

Aleja Piłsudskiego z trambuspasami, a ruch zostanie ograniczony do 30 km/h

OlsztynAleja Piłsudskiego z trambuspasami, a ruch zostanie ograniczony do 30 km/h

W związku z budową linii tramwajowej zmieni się wygląd alei Piłsudskiego – w części przebiegającej przez centrum będzie obowiązywała strefa Tempo 30.

reklama

Aleja Piłsudskiego zmieniła się w związku z budową linii tramwajowej

Aleja Piłsudskiego na odcinku od ulicy 11 Listopada do ulicy Kościuszki zmieniła się bardzo, kiedy powstała pierwsza linia tramwajowa. Wygrodzoną płotkami „autostradę” miejską zastąpiły wówczas liczne przejścia dla pieszych, trambuspasy i spowolniony ruch.

Nie wszystkim się to spodobało. Całkiem niedawno radny PiS Jarosław Babalski pytał o termin wybudowania przy Aurze przejścia podziemnego, które by nie blokowało ruchu samochodowego.

reklama

Będą dalsze zmiany alei Piłsudskiego

To nie koniec zmian. W ramach budowy linii na Pieczewo środkiem alei Piłsudskiego pojadą tramwaje i autobusy, tam też będą się mieściły nowe przystanki.

Zaplanowano również spowolnienie ruchu i podporządkowanie go komunikacji miejskiej i pieszym poprzez stworzenie strefy Tempo 30 od skrzyżowania alei Piłsudskiego z ulicą Kościuszki w stronę ulicy Obiegowej. Przy tym ograniczenie to nie będzie obowiązywało pomiędzy ulicami Obiegową i Dworcową, gdzie w każdym kierunku będzie można pojechać dwoma pasami jezdni.

Takie rozwiązanie ma służyć utrzymaniu przepustowości głównych tras międzyosiedlowych.

reklama

Koniec prac zaplanowano na przyszły rok

Jak poinformowała „Gazeta Wyborcza”, strefa Tempo 30 powstanie na części ulicy Wilczyńskiego od skrzyżowania z ulicą Krasickiego do pętli tramwajowej, gdzie na środku będzie trambuspas, a po obu jego stronach po jednym pasie ruchu.

Takich zmian nie będzie na ulicach Krasickiego, Synów Pułku ani Wyszyńskiego.

Aktualnie najwięcej zmian w alei Piłsudskiego widać od strony ulicy Kościuszki, gdzie stanęła już częściowo trakcja, przy planetarium zostały zbudowane mury oporowe, a w niektórych miejscach ułożono fragmenty torowisk.

Im bardziej na wschód, tym mniej się dzieje w tej kwestii.

Budowa nowej linii musi się zakończyć w przyszłym roku, taki termin bowiem zakłada projekt, który jest współfinansowany ze środków unijnych.

źródło: Gazeta Wyborcza

reklama

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama

14 KOMENTARZY

Subskrybuj
Powiadom o
14 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Trim
13 listopada 2022 11:46

Olsztyn to jeden wielki komunikacyjny dramat

777
13 listopada 2022 16:06

miasto widmo z niepotrzebnymi nikomu tramwajami. Szczytem głupoty jest zwężanie ulic co spowoduje większe korki i degradację środowiska. Ot taki z arbuza wizjoner. To jest celowe działanie na szkodę miasta.

Polecane
Ogłoszenia