-1 C
Olsztyn
czwartek, 21 listopada, 2024
reklama

Prezydent o tramwajach: – Obiecywałem i dopilnuję

OlsztynPrezydent o tramwajach: – Obiecywałem i dopilnuję

Dzień Kobiet będzie miał w olsztyńskiej historii tego roku istotny zapis – rozpoczęliśmy ostatni etap kompleksowej modernizacji systemu komunikacji zbiorowej, czyli budowy olsztyńskiej trakcji tramwajowej – pisał w niedzielę (8.03) na swoim blogu Piotr Grzymowicz, odnosząc się do zmiany organizacji ruchu w śródmieściu.

Trudność tego etapu bierze się stąd, że wkroczyliśmy do ścisłego centrum miasta, na początek gruntownie przeorganizowując rozwiązania komunikacyjne. Zmian w takiej skali nie było od dziesięcioleci – podkreślił prezydent stolicy Warmii. – W międzyczasie diametralnie zmieniła się liczba samochodów i nasze nawyki transportowe, ale nie ma innego wyjścia – musimy przez to przejść! Wiadomo – mamy swoje przyzwyczajenia, nie zawsze dotarły do nas informacje o zmianach, w mieście są też kierowcy spoza Olsztyna, dlatego wyrozumiałość i życzliwość będą najwyżej cenionymi cechami charakteru mieszkańców naszego miasta. Mam nadzieję, że przyjęte rozwiązania się sprawdzą!

Piotr Grzymowicz po raz kolejny zaapelował do olsztynian o cierpliwość i zapewnił, że w razie problemów tymczasowe rozwiązania drogowe będą na bieżąco udoskonalane : – Jeśli coś w nowej organizacji ruchu nie zagra, będziemy to poprawiali i szukali lepszych rozwiązań. Codziennie będziemy sprawdzali na ulicach skutki wprowadzonych zmian. Proszę też mieszkańców o konstruktywne (!) sygnały, co należy poprawić. Liczy się każdy, zdroworozsądkowy głos, bo to praca na żywym organizmie miejskim.

Prace potrwają ponad sześć miesięcy. Terminy wymusza konieczność zakończenia dofinansowanej przez Unię Europejską inwestycji jeszcze w tym roku, więc niemożliwe jest rozłożenie jej w czasie: – Po dramatycznym rozstaniu się z hiszpańskim wykonawcą nie ma już na to czasu. Musimy i zbudujemy olsztyński tramwaj jeszcze przed najbliższą zimą. To obiecywałem i tego dopilnuję. Ostatni dużo o tym piszę, ale jest to też gatunkowo najcięższy problem tego roku: jak, de facto w dwanaście miesięcy, zbudować trakcję tramwajową, nie wywracając życia olsztynian do góry nogami? Dużo niewiadomych, ale rozwiązanie musi być pozytywne. Wierzę, że to się uda.

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

6 KOMENTARZY

6 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
pracownik MTM Gdańsk
13 marca 2015 09:58

Wkleje jak zawsze swój post, aby uświadomić mieszkańców Olsztyna jak przeprowadzana jest inwestycja tramwajowa w Olsztynie a jak w Gdańsku ; “Pracuję w firmie, która buduje tramwaje w Gdańsku. Zostaną oddane o kilka miesięcy szybciej niż przewiduje termin. Często bywam w Olsztynie, ponieważ stąd pochodze i tutaj mieszkają moi rodzice. Bywałem na ulicy Płoskiego i jak widziałem ludzi ubranych w stroje skanska, którzy rozkładają szyny, później je ściągają, później znowu rozkładają i drapią się po głowach to doszło do mnie, że to jakaś totalna amatorka. Na niektórych odcinkach praktycznie nikt nie pracuje. Jak można zamknąć pół miasta nie kończąc chociaż… Czytaj więcej »

anonim...
11 marca 2015 04:54

Normalnie nie wytrzymam… co za bzdury “Nasz Kochany PREZYDENT” OPOWIADA… on chyba sam jeszcze nie wie co do końca robi…po co te jeb…e tranwaje . Jak Panie Prezydencie chciał Pan namówić ludzi do REZYGNACJI z jazdy samochodem to trzeba było obniżyć ceny biletów…BILET NORMALNY prawie 4 złote to niech Pan przeliczy sobie na spokojnie ile w miesiącu każdy by musiał wydawać na komunikacje miejską, ale co to Pana obchodzi przecież zarobki zwykłych ludzi a urzędasów są takie sama PRAWDA… trzeba było zająć się miejscami dla ludzi którzy nie mają pracy…a nie wywalać kase w tranwaje…OGARNIJ SIĘ

Polecane