Nowy dworzec oraz przebudowa stacji Olsztyn Główny to jedne z kluczowych projektów infrastrukturalnych w regionie, których całkowity koszt osiągnie 510 milionów złotych. Z tej kwoty, znacząca część pochodziła z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Budowa ma zakończyć się latem tego roku.
Dofinansowanie unijne – szczegóły
Zgodnie z informacjami podanymi przez Bartłomieja Sarnę z biura prasowego PKP SA, które relacjonuje Gazeta Wyborcza, budowa nowego dworca, której koszty po podpisaniu aneksów wzrosły z 71 do 87 milionów złotych, otrzymała unijne dofinansowanie na poziomie 21 612 661,99 zł. Ta kwota stanowi niespełna 25% całkowitych wydatków na dworzec, co świadczy o skromnym, ale istotnym wsparciu z funduszy europejskich. Środki te zostały już w pełni wykorzystane i rozliczone, mimo że prace nadal trwają. Reszta kwoty, tj.: 65,4 miliona złotych, pochodzi z budżetu PKP, a więc z funduszy publicznych.
Wyższe dofinansowanie dla stacji
Projekt przebudowy stacji Olsztyn Główny, który jest znacznie droższy i wynosi 423 miliony złotych, uzyskał jeszcze lepsze wsparcie z UE. Jak informuje Martyn Janduła z PKP PLK, stacja otrzymała dofinansowanie w wysokości 137,8 milionów złotych. Te fundusze również zostały już w całości wykorzystane.
To oznacza, że dofinansowanie z Unii Europejskiej stanowi 32,6% całkowitego finansowania. Reszta kosztów, czyli 285,2 miliona złotych, pochodzi z wkładu własnego.
źródło: Gazeta Wyborcza
„oi, oi,oi,oi” Skinheds „oi „, Olsztyn Glówny „oi”. Hehehe
Tak właśnie zarabiają na obywatelach inwestując i w tym wliczając łapówki i zysk! Powiedzmy im stop w niedzielę