0
3 C
Olsztyn
piątek, 5 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Aleja Piłsudskiego z trambuspasami, a ruch zostanie ograniczony do 30 km/h

OlsztynAleja Piłsudskiego z trambuspasami, a ruch zostanie ograniczony do 30 km/h

W związku z budową linii tramwajowej zmieni się wygląd alei Piłsudskiego – w części przebiegającej przez centrum będzie obowiązywała strefa Tempo 30.

reklama

Aleja Piłsudskiego zmieniła się w związku z budową linii tramwajowej

Aleja Piłsudskiego na odcinku od ulicy 11 Listopada do ulicy Kościuszki zmieniła się bardzo, kiedy powstała pierwsza linia tramwajowa. Wygrodzoną płotkami „autostradę” miejską zastąpiły wówczas liczne przejścia dla pieszych, trambuspasy i spowolniony ruch.

Nie wszystkim się to spodobało. Całkiem niedawno radny PiS Jarosław Babalski pytał o termin wybudowania przy Aurze przejścia podziemnego, które by nie blokowało ruchu samochodowego.

reklama

Będą dalsze zmiany alei Piłsudskiego

To nie koniec zmian. W ramach budowy linii na Pieczewo środkiem alei Piłsudskiego pojadą tramwaje i autobusy, tam też będą się mieściły nowe przystanki.

Zaplanowano również spowolnienie ruchu i podporządkowanie go komunikacji miejskiej i pieszym poprzez stworzenie strefy Tempo 30 od skrzyżowania alei Piłsudskiego z ulicą Kościuszki w stronę ulicy Obiegowej. Przy tym ograniczenie to nie będzie obowiązywało pomiędzy ulicami Obiegową i Dworcową, gdzie w każdym kierunku będzie można pojechać dwoma pasami jezdni.

Takie rozwiązanie ma służyć utrzymaniu przepustowości głównych tras międzyosiedlowych.

Koniec prac zaplanowano na przyszły rok

Jak poinformowała „Gazeta Wyborcza”, strefa Tempo 30 powstanie na części ulicy Wilczyńskiego od skrzyżowania z ulicą Krasickiego do pętli tramwajowej, gdzie na środku będzie trambuspas, a po obu jego stronach po jednym pasie ruchu.

Takich zmian nie będzie na ulicach Krasickiego, Synów Pułku ani Wyszyńskiego.

Aktualnie najwięcej zmian w alei Piłsudskiego widać od strony ulicy Kościuszki, gdzie stanęła już częściowo trakcja, przy planetarium zostały zbudowane mury oporowe, a w niektórych miejscach ułożono fragmenty torowisk.

Im bardziej na wschód, tym mniej się dzieje w tej kwestii.

Budowa nowej linii musi się zakończyć w przyszłym roku, taki termin bowiem zakłada projekt, który jest współfinansowany ze środków unijnych.

źródło: Gazeta Wyborcza

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
14 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Co zabrać na masaż tajski w Warszawie?

Oto wszystko, co warto wiedzieć przed wizytą.

Jak wybrać agencję SEO, aby współpraca przyniosła realny wzrost widoczności?

Działania będą skuteczne, jeśli zostaną odpowiednio dopasowane.

Co ile motogodzin wymieniać olej w ciągniku?

Olej starzeje się w zależności od intensywności pracy silnika.

Jakie buty wybrać na zimę?

Na co zwrócić uwagę wybierając zimowe obuwie?

Hale namiotowe w rolnictwie – o czym pamiętać podczas budowy hali na pasze, płody rolne i nawozy?

Hale namiotowe to jedno z rozwiązań, które zyskuje na popularności w rolnictwie.

Prezent dla ojca, zięcia, teścia i brata – najlepsze upominki dla mężczyzn są na wyciągnięcie ręki!

Wybór prezentu dla mężczyzny potrafi być ogromnym wyzwaniem! W przeciwieństwie do kobiet mężczyźni rzadziej dzielą się informacją na temat swoich potrzeb, czy marzeń.

Odkryj na święta sklep Zakątek Zdrowia. Warsztaty, prezenty i ekologiczne nowości

W grudniu Zakątek Zdrowia przygotował dla klientów prawdziwy pakiet świątecznych atrakcji i inspiracji zakupowych.

Najbardziej luksusowe delikatesy w Olsztynie? Sklep z produktami premium z całego świata

Limitowane oliwy, sery za 200 zł i babeczki Dolce & Gabbana. Nowy butik spożywczy na Jarotach zachwyca jakością i rzemieślniczym asortymentem

Jakich tkanin unikać przy zwierzętach w domu?

Tkaniny wrażliwe na pazury i sierść.
reklama
reklama