Torowisk w Olsztynie przybędzie. Choć zaledwie dwa miesiące temu wznowiły kursowanie po 50-letniej przerwie, ratusz zachęca do udziału w konsultacjach społecznych poświęconych rozbudowie olsztyńskich tramwajów.
Umowa na przygotowanie wymaganej dokumentacji dotyczącej tworzenia kolejnych połączeń tramwajowych została podpisana w październiku ubiegłego roku. W ubiegłym tygodniu informowaliśmy także o tym, że zapewne już niedługo miejskie władze będą chciały poznać zdanie mieszkańców w tej sprawie (TUTAJ).
Jak się okazuje, rozmowy o przedłużeniu trakcji będą realizowane na czterech płaszczyznach. – Opinie będziemy zbierać na Platformie Konsultacji Społecznych, nie zabraknie spotkań z radnymi, z Platformą Ekomobilności Miejskiej oraz – co niezwykle ważne – dyskusji z mieszkańcami – podkreśla Urząd Miasta Olsztyna.
Ratusz przewiduje dwa spotkania z olsztynianami dotyczące planowanej inwestycji. 1 marca (wtorek) o godz. 17 konsultacje odbędą się w Szkole Podstawowej nr 34 przy ul. Herdera, natomiast dzień później – 2 marca (środa) o godz. 17 – w ratuszu, w sali 219.
Zadanie, które miasto planuje zrealizować, ma polegać na połączeniu Jarot i Pieczewa z fabryką Michelin oraz z węzłem przesiadkowym przy dworcu PKS/PKP. Poza tym rozbudowana i odpowiednio wyposażona ma być zajezdnia tramwajowa.
Gotowe są już dwa wariaty poprowadzenia trasy. W ciągu tygodnia powinna być przygotowana trzecia propozycja. Te materiały będą podstawą do dyskusji na temat inwestycji.
Teraz w Olsztynie jest ok. 21 km pojedynczego toru. Trzy linie łączą największe, sypialne osiedla ze Starym Miastem i dworcem oraz dworzec z Kortowem. Przy okazji inwestycji m.in. przebudowano lub wybudowano od nowa kilkanaście kilometrów dróg, a także zmodernizowano liczne podziemnych instalacji.
10% od kazdej inwestycji na konto w szwajcarii i mozna żyć
jestem jak najbardziej ZA tramwajami gdyż przy okazji mamy wiele poprawionych dróg….ALE KTO TO SŁYSZAŁ ŻEBY NAJPIERW ROZPIERNICZAĆ CAŁY OLSZTYN ZAMIAST ZACZĄĆ OD ROZLUŹNIENIA KORKÓW –> CZYT. OBWODNICY. Co z tego ze mamy nową nawierzchnię jak zaraz będzie to samo przez pchajace sie przez miasto ciężarowe samochody i inne… a o gigantycznych korkach to już nie mówie bo jak w Olsztynie zamknie się jedną ulice to jest koniec…zostaje jedna ….. porównanie zamknięta sikorskiego zostaje tylko krasicikiego a teraz bedzie zamiana.
brak logicznego myślenia totalnie!!!