Już w czerwcu pasażerowie będą mogli korzystać ze wszystkich odnowionych peronów na stacji Olsztyn Główny. Trwają również prace nad nowym przejściem podziemnym pod torami, które umożliwi łatwe dotarcie do peronów zarówno z głównego budynku dworca, jak i z dzielnicy Zatorze. Instalowane są pierwsze schody ruchome oraz windy, co znacznie ułatwi dostęp do peronów. Projekt ten, o wartości 423 milionów złotych, jest dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Postępy i nowości w infrastrukturze
Prace modernizacyjne na stacji Olsztyn Główny nabierają tempa. Do już odnowionych peronów nr 3 i 4 dołączą niebawem kompletnie zmodernizowane perony nr 1 i 2. Obecnie trwają prace nad montażem nowej nawierzchni i instalacją ławek oraz tablic informacyjnych.
Równocześnie, intensywnie pracuje się nad nowym przejściem podziemnym o długości 140 metrów, które ułatwi dostęp do peronów i pociągów z obu stron miasta – zarówno od strony głównego budynku dworca, jak i od ulicy Marii Zientary-Malewskiej w dzielnicy Zatorze. Wszystkie segmenty tunelu są już połączone z dworcem, a w środku trwają prace wykończeniowe. Na ścianach układane są płyty granitowe, a także instalowane są systemy elektryczne. Pierwsze schody ruchome zostały zamontowane przy wejściu na perony nr 3 i 4, a także powstają windy, które ułatwią dostęp osobom z ograniczeniami ruchowymi.
Od strony ulicy Marii Zientary-Malewskiej zbudowano przeszklone zadaszenie wejścia do tunelu. Trwają prace nad montażem granitowych płyt i konstrukcją dojścia do istniejącego chodnika, a także zostanie wybudowana wiata na 20 rowerów. Planowane zakończenie prac nad nowym tunelem to koniec maja, a z uwagi na trwającą budowę dworca, przejście na plac Konstytucji Trzeciego Maja będzie odbywać się przez peron nr 1.
W ramach modernizacji, zakończono już prace nad układem torowym, gdzie ułożono ponad 26 km torów z zaplanowanych 28 km oraz zainstalowano 114 rozjazdów z 116.
Komfort obsługi na stacji Olsztyn Główny
Zmodernizowana stacja Olsztyn Główny zagwarantuje podróżnym oczekiwany komfort obsługi, ułatwiając dostęp na perony dzięki windom i schodom ruchomym. Osoby niewidome lub słabowidzące znajdą ułatwienia dzięki ścieżkom naprowadzającym oraz oznaczeniom w języku Braille’a. Poprawa systemów informacyjnych, takich jak wyświetlacze i nowe nagłośnienie, również podniesie standard obsługi na stacji. Projekt PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przyczyni się do usprawnienia ruchu pociągów przez stolicę województwa warmińsko-mazurskiego, czyniąc podróże w kierunku Warszawy, Trójmiasta, Ełku, czy Braniewa bardziej komfortowymi.
źródło: PKP, fot: PKP
A parking jakiś się przewiduje?
Dlaczego zamontowano takie krótkie wiaty, perony są trzy razy dłuższe