4.1 C
Olsztyn
poniedziałek, 23 grudnia, 2024
reklama

Kolejne opóźnienia w budowie dworca Olsztyn Główny. Co z tunelem?

OlsztynKolejne opóźnienia w budowie dworca Olsztyn Główny. Co z tunelem?

Budowa nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny napotkała kolejne przeszkody, które skutkują drugim już przesunięciem terminu zakończenia prac. Pierwotnie, planowano ukończenie inwestycji w drugiej połowie 2023 roku, jednak z powodu wykrycia azbestu oraz komplikacji wynikających z sytuacji międzynarodowej, termin ten został zmieniony na początek bieżącego roku. Niestety, i ten deadline okazał się nierealny.

Dodatkowe prace, które okazały się konieczne – w tym budowa zbiornika retencyjnego i systemu drenażowego – spowodowały kolejne opóźnienie. Jak informuje Bartłomiej Sarna z biura prasowego PKP SA, aktualne plany przewidują zakończenie budowy na lato tego roku. Nieprzewidziane prace wpłynęły również na wzrost kosztów inwestycji z planowanych 71 milionów złotych do 87 milionów.

Mimo tych przeszkód budynek dworca zaczyna przybierać ostateczny kształt. Zakończono prace związane z dachem, na którym montowane są obecnie podkonstrukcje pod panele fotowoltaiczne. Trwają prace wykończeniowe elewacji i wewnątrz budynku, w tym tynkarskie, posadzkowe oraz instalacyjne.

Oprócz samego dworca trwa również modernizacja stacji Olsztyn Główny. Zakończono już prace nad peronami 3 i 4, jak również nad większością torów i rozjazdów. Modernizacja obejmuje również budowę nowego tunelu pod torami, który ułatwi dostęp do dworca z ulicy Zientary-Malewskiej, co jest szczególnie ważne dla mieszkańców Zatorza. Całkowity koszt inwestycji wynosi 442 miliony złotych, a zmodernizowana stacja ma zostać oddana do użytku w maju tego roku, zgodnie z zapowiedziami PKP PLK.

źródło: Radio Olsztyn

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

5 KOMENTARZY

5 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Bartosz
8 lutego 2024 18:55

Moim skromnym zdaniem, wszystkie perony powinny być pod jednym dachem

Olsztynianin
7 lutego 2024 12:34

Nad peronami montują stare wiaty, ale one są za krótkie

Polecane