PKP Polskie Linie Kolejowe inwestują 587 mln zł w budowę nowoczesnej stacji kolejowej w Ełku, która stanie się kluczowym punktem na międzynarodowej linii Rail Baltica. Ta ogromna inwestycja połączy Mazury z Białymstokiem i krajami bałtyckimi, oferując przejazdy z prędkością do 250 km na godzinę.
Nowa era podróży kolejowych na Mazurach
Projekt, który ma na celu nie tylko zwiększenie dostępności regionu, ale również jego atrakcyjności turystycznej i gospodarczej, przewiduje budowę linii kolejowej umożliwiającej podróże z prędkością do 200 km/h na trasie Białystok-Ełk i nawet 250 km/h na odcinku w kierunku granicy państwa (Trakiszki). Takie tempo przejazdu będzie możliwe dzięki modernizacji torów, peronów oraz budowie nowych wiaduktów.
Na stacji kolejowej w Ełku trwają prace budowlane
Prace na stacji w Ełku posuwają się szybko naprzód. Do tej pory zbudowano 34 km torów i 112 rozjazdów. Trwają także prace nad budową nowych, zadaszonych peronów, które będą w pełni dostosowane do potrzeb pasażerów. Jednocześnie prowadzone są prace przy budowie 110-metrowego tunelu pod torami, który zapewni łatwy dostęp do pociągów i przejście na drugą stronę stacji.
Inwestycje infrastrukturalne w Ełku
Konstrukcja nowego wiaduktu przechodzącego nad ulicą Kolejową jest już gotowa, a obecnie prowadzone są prace nad stworzeniem drogi pod torami. Również prace nad nowym wiaduktem kolejowym przechodzącym nad ulicą Towarową zostały zakończone. Aktualnie trwają prace nad realizacją systemu drogowego, w tym budową ronda, co zdecydowanie poprawi komunikację w mieście.
Finansowanie i znaczenie inwestycji
Większość środków na realizację projektu pochodzi z funduszy europejskich, co podkreśla znaczenie inwestycji dla rozwoju infrastruktury kolejowej w Polsce i na terenie Unii Europejskiej. Po zakończeniu budowy, Ełk stanie się najlepiej skomunikowanym miastem w województwie warmińsko-mazurskim, co bez wątpienia przyczyni się do wzrostu jego znaczenia jako centrum przesiadkowego i turystycznego regionu.