0
1.7 C
Olsztyn
czwartek, 18 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Biedronka przegrała w sądzie z kasjerką. Oto dlaczego ją niewłaściwie zwolniono

OlsztynBiedronka przegrała w sądzie z kasjerką. Oto dlaczego ją niewłaściwie zwolniono

reklama

– Nie dość, że myję podłogi, ładuję setki kilogramów towaru na półki, ciągam palety, to jeszcze każą mi robić rewizje u klientów. A musiałabym ich rewidować przez cały dzień… Ja naprawdę jestem bardzo, ale to bardzo tym wszystkim zmęczona – mówi klientka kancelarii Lecha Obara, pani Żaneta B., była pracownica Biedronki.

Olsztyńska kancelaria prawna mec. Lecha Obary reprezentowała przed Sądem Rejonowym w Malborku (IV Wydział Pracy) kasjerkę popularnej sieci sklepów „Biedronka”. Kobieta została zwolniona dyscyplinarnie. Przyczyną zwolnienia kasjerki było niezarejestrowanie na kasie sprzedaży – podczas obsługi klienta – zgrzewki mleka na kwotę 32,28 zł. Klient zasłonił ten produkt znajdującą się w koszyku siatką…

reklama

Kasjerka za pośrednictwem Kancelarii wniosła odwołanie do sądu pracy. Sąd I instancji uznał zwolnienie dyscyplinarne kasjerki za nieuzasadnione i zasądził na jej rzecz stosowne odszkodowanie. Od wyroku Sądu Rejonowego pracodawca wniósł apelację. Sąd Okręgowy w Gdańsku VII Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych utrzymał jednak w mocy rozstrzygnięcie Sądu I instancji! (sygn. akt Sądu I instancji: IV P 27/22)

– Zwolnienie dyscyplinarne przewidziane w kodeksie pracy może być zastosowane przez pracodawcę tylko w wyjątkowych sytuacjach. W praktyce ogranicza się to najczęściej do przypadków, w których pracownik działa umyślnie na szkodę pracodawcy albo dopuszcza się rażącego naruszenia ciążących na nim obowiązków. Zasadniczo więc sytuacja, w której kasjer nieumyślnie nie skasuje produktu nie daje pracodawcy podstawy do rozwiązania z nim stosunku pracy w trybie dyscyplinarnym. W takim wypadku uzasadnionym jest wniesienie odwołania do sądu pracy – komentuje sprawę radca prawny Lech Obara

Dodajmy, że Kancelaria ma olbrzymie doświadczenie w walce z wyzyskiem pracowników przez wielkie sieci handlowe. Sprawy dotyczyły wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych, a także rekompensaty z tytułu wypadków przy pracy czy chorób zawodowych. Dzięki tej walce w orzeczeniu Sądu Najwyższego z dnia 9 lipca 2009r. potwierdzona została ochrona prawna postulowanego przez nas „nowego” dobra osobistego – godności pracowniczej, którego naruszenie może polegać na pracy w warunkach sprzecznych z przepisami bhp, niezależnie od skutku w postaci uszczerbku na zdrowiu (Wyrok SN z dnia 9 lipca 2009 r. sygn. akt II PK 311/08).

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
3 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Rzut monetą, algorytm czy tarot? Jak naprawdę podejmujemy decyzje w 2025 roku

Algorytmy, losowość i proste odpowiedzi „tak” lub „nie”. Psychologia decyzji w 2025 roku i powód, dla którego szukamy prostoty w świecie nadmiaru.

Maryla Rodowicz wystąpi w maju na Plaży Kortowskiej!

Królowa polskiej estrady zaśpiewa podczas Kortowiady 2026.

Kursy maturalne z biologii i chemii w Olsztynie

Dlaczego warto korzystać z kursów maturalnych?

Jak wspierać organizm przy intensywnym treningu?

Odpowiednio dobrane preparaty mogą stanowić praktyczne wsparcie codziennego stylu życia.

Bransoletki męskie – jak je nosić i z czym łączyć?

Coraz więcej panów sięga po dodatki, które podkreślają ich styl i charakter.

7 pomysłów na prezent pod choinkę dla niej

Kup coś, co wywoła uśmiech i zainspiruje.

Migracja do Shopify krok po kroku – o czym powinieneś wiedzieć?

Ważne jest zachowanie odpowiedniej kolejności działań.

Czy używany iPhone 15 Pro to rozsądny wybór dla wymagających użytkowników?

Zakup smartfona z najwyższej półki nie zawsze musi oznaczać sięganie po fabrycznie nowy egzemplarz.

Jaki prezent na święta przygotować własnoręcznie?

Dlaczego warto postawić na upominki bożonarodzeniowe zrobione samodzielnie.
reklama
reklama