Włodarze Olsztyna postanowili odświeżyć plany z lat 80. dotyczące budowy trasy NDP (Nauka – Dom – Praca) w stolicy Warmii i Mazur. Celem tej inwestycji jest stworzenie połączenia pomiędzy al. Sikorskiego a ul. Krasickiego, które upłynni ruch na Jarotach.
Agata Meble jako katalizator projektu
Rozpoczęcie procesu budowy trasy NDP jest związane z budową sklepu Agata Meble przy al. Sikorskiego. Zakup terenu pod ten cel wiązał się z koniecznością zaangażowania się w projekt drogowy.
Jak informuje „Gazeta Wyborcza” prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz wyjaśnił, że jednym z warunków sfinalizowania transakcji zakupu gruntu pod budowę Agata Meble było włączenie terenu do planowanej trasy NDP. Z tego względu właściciel nieruchomości zobowiązał się do wykonania jej fragmentu.
Trasa NDP będzie miała jeden wjazd od strony obecnej ulicy, prowadzącej do zajezdni autobusowej przy al. Sikorskiego. Za kolejny odcinek, biegnący do V LO przy ul. Krasickiego odpowiadać będzie miasto.
*materiał wideo
Ratusz ogłosił przetarg
Ratusz wszczął już procedurę przetargową na opracowanie dokumentacji technicznej. Jak możemy przeczytać w ogłoszeniu: „Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych służących do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie zadania pn.: «Budowa drogi NDP w Olsztynie na odcinku od al. gen. Władysława Sikorskiego do ul. Ignacego Krasickiego»”.
Ulica o dużym znaczeniu
Prezydent Grzymowicz podkreśla, że inwestycja ta ma ogromne znaczenie dla miasta. Po pierwsze pomoże rozładować ruch na al. Sikorskiego, po drugie ułatwi komunikację między nowymi osiedlami w pobliżu planowanej trasy. Według prezydenta droga NDP ma strategiczne znaczenie dla tej części miasta.
Co dalej z projektem?
Jak zaznacza prezydent Grzymowicz, kluczowym aspektem jest pozyskanie finansowania na realizację tej inwestycji i deklaruje, że będzie się ubiegać o środki zewnętrzne. Podkreśla też, że posiadanie gotowej dokumentacji technicznej zdecydowanie zwiększa szanse na szybkie zdobycie funduszy na realizację projektu.
źródło: Gazeta Wyborcza
Połączyć wilczynskiego z warszawską obok chaty grzyma wspaniałego, jako ndp:)
Coraz więcej asfaltu. Planowana droga ma przechodzić przez jedyne zielone tereny Nagórek. Jest coraz więcej samochodów i ta trasa tego nie zmieni. Nie powinno się planować miasta tylko pod samochody i leniwych kierowców ! Tam powinna być ścieżka rowerowa .