Odcinek o długości 20,1 km realizowany będzie w dwóch zadaniach: Ostróda Południe – Rychnowo (9,4 km) i Rychnowo – Olsztynek Zachód (10, 7 km).
Budową odcinka Ostróda Południe – Rychnowo zainteresowanych jest czterech wykonawców. Ich oferty kształtują się od 298,7 mln zł do 323,8 mln zł. Odcinek Rychnowo – Olsztynek Zachód chce budować pięciu wykonawców z ofertami od 388,5 mln zł do 531,5 mln zł. Wszyscy wykonawcy zaproponowali 20-miesięczny termin realizacji zadania (z wyłączeniem okresów zimowych) i 10-letni okres gwarancji.
Kolejnym etapem przetargu będzie weryfikacja złożonych ofert oraz kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty stosowane będą następujące kryteria: cena – 90 proc., termin realizacji zamówienia (od dnia zawarcia umowy) w miesiącach – 5 proc. oraz gwarancja jakości na roboty objęte przedmiotem zamówienia w latach – 5 proc.
– Inwestycja polegać będzie na budowie dwóch odcinków dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Planowane podpisanie umowy to przełom marca i kwietnia 2015 roku – wyjaśnia Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA.
Postępowanie przetargowe, dotyczące budowy odcinka Ostróda – Olsztynek jest jednym z czterech przetargów ogłoszonych dla warmińsko-mazurskiego odcinka S-7. Po zakończeniu tych inwestycji, siódemka od Elbląga do granicy województwa w Napierkach będzie na całej długości drogą klasy S. To łącznie ponad 140 km dwujezdniowej drogi ekspresowej, dzięki której podróż Elbląga do Warszawy skróci się o ok. 40 minut.
red