Włodarze Olsztyna chcą zbudować trasę NDP, łączącą aleję Sikorskiego z ulicą Krasickiego. To powrót do pomysłu z lat 80.
Trasa NDP
Plany zbudowania trasy NDP (Nauka – Dom – Praca) powstały już w latach 80. zeszłego wieku jako jeden ze sztandarowych projektów drogowych. Właśnie wtedy zaprojektowano budowę przedłużenia alei Sikorskiego, czyli dzisiejszych ulic Obiegowej czy Płoskiego. Powstanie ulicy Obiegowej jest związane z uruchomieniem linii tramwajowej.
Trasa NDP powstanie dzięki salonowi meblowemu
Prezydent Piotr Grzymowicz nie ukrywa, że do pomysłu budowy trasy NDP w tej lokalizacji powrócono w związku z planami inwestycyjnymi dotyczącymi terenów pomiędzy Jarotami a Nagórkami. Ma tu powstać market meblowy Agata Meble, do którego będzie można wjechać istniejącą ulicą, prowadzącą do zajezdni autobusowej przy alei Sikorskiego.
– Jednym z warunków sfinalizowania transakcji zakupu gruntu pod budowę Agata Meble jest włączenie terenu do planowanej właśnie trasy NDP. Z tego względu właściciel nieruchomości zobowiązał się do wykonania jej fragmentu – powiedział cytowany przez Gazetę Wyborczą prezydent Piotr Grzymowicz.
Budowa dalszej części trasy leży w gestii miasta.
Ogłoszono przetarg
Miasto podjęło już działania i ogłosiło przetarg.
„Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych służących do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie zadania pn.: «Budowa drogi NDP w Olsztynie na odcinku od al. Gen. Władysława Sikorskiego do ul. Ignacego Krasickiego»” – mówi specyfikacja przetargowa.
Firma, która wygra przetarg, będzie musiała przedstawić trzy warianty skrzyżowania alei Sikorskiego z drogą NDP oraz kalkulację kosztów ich budowy, sporządzić wielobranżową dokumentację projektową drogi NDP w etapach oraz złożyć wniosek o wydanie pozwolenia na jej budowę, wykonać branżowe projekty wykonawcze, kosztorysy inwestorskie i przedmiar robót dla poszczególnych branż.
Trasa NDP – nowe drogi, skrzyżowania i most
Trasa NDP ma połączyć aleję Warszawską z węzłem obwodnicy Olsztyna – Pieczewo. Jak zaznacza magistrat, pierwszym etapem projektu jest właśnie sporządzenie dokumentacji.
Na początku trzeba będzie zniwelować teren, zbudować dwujezdniową drogę o czterech pasach ruchu z pasem rozdzielającym i skrzyżowania wielopoziomowe z aleją Sikorskiego, ulicą Ignacego Krasickiego i ulicą Jarocką, które umożliwią dalszą rozbudowę trasy NDP. Nad ciągiem pieszo-rowerowym Jaroty-Nagórki powstanie obiekt mostowy, pojawią się też nowe przystanki autobusowe.
źródło: Gazeta Wyborcza
Niech połączą wilczyńskiego z Warszawską!! Trasa NDP nic nie da lecz będą wieksze korki!!!Trasa NDP była planowana do starych planów zabudowy a teraz pobudowali osiedla Auchan, galeria warmiska itp. 40 lat temu w planach było inne zagospodarowanie terenu i inna koncepcja!! Teraz ta trasa nic nie da poza korkami!!
Obecny pseudoprezydent to już niech się lepiej za budowy drogowe lepiej nie bierze, jak ma ochote to niech klocki lego sobie buduje.