4 C
Olsztyn
niedziela, 22 grudnia, 2024
reklama

Astronomiczna kara dla sklepów Biedronka

WiadomościAstronomiczna kara dla sklepów Biedronka

Sprzedająca owoce i warzywa sieć Biedronka otrzymała karę od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), nałożoną przez prezesa Tomasz Chróstnego. Sieć wprowadzała klientów w błąd dotyczący pochodzenia oferowanych produktów. UOKiK podał w komunikacie, że w maju 2020 roku wszczął postępowanie przeciwko Jeronimo Martins Polska. Prezes Chróstny nałożył na firmę karę przekraczającą 60 milionów złotych za wprowadzanie konsumentów w błąd. Decyzja nie jest prawomocna, a Jeronimo Martins Polska może się odwołać od decyzji do sądu.

Prezes UOKiK poinformował, że nieprawidłowości były obecne w 27,8% sklepów sprzedających owoce i warzywa pod marką Biedronka, które zostały skontrolowane przez Inspekcję Handlową. Rzetelna informacja dotycząca oferowanych produktów to według prezesa podstawowy obowiązek przedsiębiorcy i niezbywalne prawo klienta. Wielokrotnie informacje na wywieszkach sklepów różniły się od tych, które były umieszczone na opakowaniach lub w dokumentach dostawy. Naruszenia te miały charakter długotrwały i systemowy, stwierdził prezes Chróstny, dlatego nałożył tak wysoką karę.

Inspektorzy porównywali dane znajdujące się na wywieszkach sklepów z tymi zawartymi na opakowaniach zbiorczych lub jednostkowych oraz w dokumentach dostawy. Badania szczególnie skupiły się na owocach i warzywach, które były określane jako produkty polskie, ale w rzeczywistości były pochodzenia zagranicznego. Kontrole zostały przeprowadzone w 263 sklepach Biedronka na terenie całego kraju. W 73 ze skontrolowanych placówek, czyli w 27,8% stwierdzono nieprawidłowe oznakowanie kraju pochodzenia owoce i warzyw.

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny podkreślił, że konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na kraj pochodzenia oferowanych produktów. Wiele osób stara się kupować artykuły pochodzące z Polski, aby wspierać krajowych producentów. Rzetelna informacja o pochodzeniu warzyw i owoców jest więc niezbędna dla podjęcia świadomej decyzji o zakupie – dodał. Według prezesa nieuczciwa praktyka rynkowa sieci Biedronka polegała na wprowadzaniu klientów w błąd.

Źródło: PAP

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

1 KOMENTARZ

1 Komentarz
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
ala
26 kwietnia 2021 22:21

Wreszcie

Polecane