0.1 C
Olsztyn
środa, 25 grudnia, 2024
reklama

Rusza budowa pierwszego tunelu samochodowego w Olsztynie

OlsztynRusza budowa pierwszego tunelu samochodowego w Olsztynie

Znamy oferty dotyczące budowy przeprawy pod torami kolejowymi na Tracku. Większość propozycji mieści się w kwocie zarezerwowanej przez samorząd na tę inwestycję.

Tunel pod torami

Inwestycja jest jednym z podstawowych etapów uzbrojenia terenów przemysłowych w pobliżu jeziora Trackiego. Jednocześnie pozwoli dodatkowo skomunikować osiedla szeroko rozumianego Zatorza z pozostałą częścią miasta.

Tunel będzie przebiegał pod linią kolejową nr 353, ma mieć 32 metry długości i 14 metrów szerokości. Dodatkowo inwestycja obejmuje wybudowanie niemal 1,4-kilometrowej ulicy wraz z drogą dla pieszych i rowerów, która połączy ul. Zientary-Malewskiej z węzłem Wschód na południowej obwodnicy Olsztyna. Opcjonalnym zadaniem jest zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy ul. Zientary-Malewskiej na odcinku od ulicy Jeżynowej do przyszłego ronda, które powstanie między ul. Jesienną a Tracką.

Zakres prac obejmuje także

przebudowę odcinka ulicy Zientary Malewskiej – droga powiatowa 1448N wraz z budową ronda,

budowę ronda w ciągu projektowanej ulicy klasy L,

budowę dwóch par zatok autobusowych,

budowę parkingu w obrębie ZGOK,

przebudowę przepustu,

budowę odwodnienia,

budowę oświetlenia ulic i skrzyżowań,

budowę kanału technologicznego,

budowę i przebudowę sieci: kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowych, gazowych, elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych,

wycinkę drzew i krzewów,

nasadzenia kompensacyjne i roboty związane z przesadzeniem drzew.

Pięć firm rywalizuje o kontrakt

Zadanie chce zrealizować pięć firm. Najtańszą ofertę przedstawiła spółka Intop Warszawa – 73,3 mln zł (zamówienie podstawowe – 57,8 mln zł). Natomiast najdroższą propozycję przygotował Strabag – 107,6 mln zł (zamówienie podstawowe – 92,6 mln zł).

Teraz trwa sprawdzanie ofert, a decyzja o wyborze wykonawcy powinna zapaść w ciągu 90 dni. Zadanie ma być zrealizowane do końca sierpnia 2027 roku.

źródło: UM Olsztyn, fot. UM Olsztyn

 

 

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

5 KOMENTARZY

5 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Tedla
1 września 2024 19:37

Myślę że tunel łącznik w miejscu aż za Indykpolem w okolicach firmy Bialchem to porażka…… Miastu potrzebny jest łącznik w okolicach ulicy Poprzecznej z Zientary Malewskiej tu gdzie jest coraz większe skupisko ludzi duże bloki nowe osiedla . Kto teraz będzie wracał aż za indykpol…… To się mija z celem. Tu jest potrzeba przeprawy

Ben
1 września 2024 17:53

nowe inwestycje drogowe w Olsztynie są na wagę złota

Polecane