Znamy oferty dotyczące budowy przeprawy pod torami kolejowymi na Tracku. Większość propozycji mieści się w kwocie zarezerwowanej przez samorząd na tę inwestycję.
Tunel pod torami
Inwestycja jest jednym z podstawowych etapów uzbrojenia terenów przemysłowych w pobliżu jeziora Trackiego. Jednocześnie pozwoli dodatkowo skomunikować osiedla szeroko rozumianego Zatorza z pozostałą częścią miasta.
Tunel będzie przebiegał pod linią kolejową nr 353, ma mieć 32 metry długości i 14 metrów szerokości. Dodatkowo inwestycja obejmuje wybudowanie niemal 1,4-kilometrowej ulicy wraz z drogą dla pieszych i rowerów, która połączy ul. Zientary-Malewskiej z węzłem Wschód na południowej obwodnicy Olsztyna. Opcjonalnym zadaniem jest zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy ul. Zientary-Malewskiej na odcinku od ulicy Jeżynowej do przyszłego ronda, które powstanie między ul. Jesienną a Tracką.
Zakres prac obejmuje także
przebudowę odcinka ulicy Zientary Malewskiej – droga powiatowa 1448N wraz z budową ronda,
budowę ronda w ciągu projektowanej ulicy klasy L,
budowę dwóch par zatok autobusowych,
budowę parkingu w obrębie ZGOK,
przebudowę przepustu,
budowę odwodnienia,
budowę oświetlenia ulic i skrzyżowań,
budowę kanału technologicznego,
budowę i przebudowę sieci: kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowych, gazowych, elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych,
wycinkę drzew i krzewów,
nasadzenia kompensacyjne i roboty związane z przesadzeniem drzew.
Pięć firm rywalizuje o kontrakt
Zadanie chce zrealizować pięć firm. Najtańszą ofertę przedstawiła spółka Intop Warszawa – 73,3 mln zł (zamówienie podstawowe – 57,8 mln zł). Natomiast najdroższą propozycję przygotował Strabag – 107,6 mln zł (zamówienie podstawowe – 92,6 mln zł).
Teraz trwa sprawdzanie ofert, a decyzja o wyborze wykonawcy powinna zapaść w ciągu 90 dni. Zadanie ma być zrealizowane do końca sierpnia 2027 roku.
źródło: UM Olsztyn, fot. UM Olsztyn
Myślę że tunel łącznik w miejscu aż za Indykpolem w okolicach firmy Bialchem to porażka…… Miastu potrzebny jest łącznik w okolicach ulicy Poprzecznej z Zientary Malewskiej tu gdzie jest coraz większe skupisko ludzi duże bloki nowe osiedla . Kto teraz będzie wracał aż za indykpol…… To się mija z celem. Tu jest potrzeba przeprawy
nowe inwestycje drogowe w Olsztynie są na wagę złota