Aleja Warszawska w Olsztynie, jedna z kluczowych arterii miasta, doczeka się znaczącej rozbudowy. Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił właśnie przetarg na budowę łącznika, który uczyni ją dwupasmową na całej długości aż do obwodnicy. Jest to inwestycja, która zdecydowanie zmieni oblicze lokalnej infrastruktury drogowej, poprawiając płynność ruchu i bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego.
Nowa infrastruktura drogowa i mosty
Realizacja projektu zakłada powstanie dwupasmowej jezdni, co jest odpowiedzią na rosnące potrzeby komunikacyjne regionu. Jak poinformował Radio Olsztyn dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich, Waldemar Królikowski, inwestycja obejmuje również budowę dwóch nowych obiektów mostowych nad torami kolejowymi. To element kluczowy, mający na celu zapewnienie ciągłości i bezpieczeństwa przejazdu.
Dodatkowo, wzdłuż nowo projektowanej trasy zostanie wytyczona droga rowerowa, która połączy gminę Stawiguda z Olsztynem, co jest dobrą wiadomością dla miłośników dwóch kółek. Planowane jest również powstanie ronda turbinowego na wysokości zjazdu na Bartąg oraz parking przesiadkowy, który ma służyć zarówno kierowcom, jak i rowerzystom.
Finansowanie i harmonogram prac
Szacunkowy koszt całkowity budowy to 100 mln zł. Znacząca część finansowania – 85 procent – ma pochodzić z funduszy unijnych, co świadczy o strategicznym znaczeniu projektu nie tylko dla regionu, ale także w kontekście przyciągania wsparcia zewnętrznego. Pozostała część środków na realizację inwestycji zostanie pokryta z budżetu samorządu województwa.
Otwarcie ofert przetargowych zaplanowano na 8 kwietnia, a prace mają ruszyć w okresie letnim.
źródło: Radio Olsztyn
No ciekawe, który budowlany JANUSZEX zaskarży przetarg i będzie przedłużał rozpoczęcie prac.
Aktualnie wszystkie środki powinny być skierowane na budowę tramwajowej obwodnicy miasta. Koniecznie z estakadami.