Zarząd Dróg Wojewódzkich planuje przeprowadzenie przetargu na budowę poszerzonego łącznika al. Warszawskiej z węzłem obwodnicy i S51 w Olsztynie. W ramach projektu przewidziano również powstanie nowego ronda, które ma zlikwidować przewężenie na wlocie do miasta, ułatwiając komunikację w kierunku Warszawy.
Pomimo że drogowcy uważają inwestycję za niezbędną, krytycy projektu podkreślają, że koszt budowy, szacowany na 100 mln zł, jest zbyt wysoki. Sugerują, że wystarczyłoby przeprowadzenie mniejszych zmian, np. przy wjeździe w kierunku Bartąga, zamiast angażowania się w kosztowną przebudowę.
Przetarg na budowę dwupasmowej drogi z Olsztyna w kierunku Warszawy obejmuje nie tylko poszerzenie łącznika, ale i szereg innych prac. Planowane są budowy nowych wiaduktów kolejowych, przebudowa fragmentu al. Warszawskiej, a także stworzenie parkingu typu Park&Ride, na którym kierowy będą mogli pozostawić samochody, by następnie przesiąść się do miejskiego transportu publicznego. Inwestycja rozpocznie się od ul. Dybowskiego, a jednym z kluczowych elementów będzie przebudowa skrzyżowania al. Warszawskiej z ul. Kalinowskiego oraz budowa dużego ronda przy ul. Słonecznej.
Projekt przewiduje także rewitalizację charakterystycznego, ceglanego budynku z wykuszem, który dawniej pełnił funkcję rogatki. Obiekt zostanie odgrodzony od drogi 4-metrowym ekranem akustycznym.
źródło: Gazeta Wyborcza
Jakby nie patrzeć, du*a zawsze z tyłu. Nie da się dogodzić wszystkim.
Kolejne super rondo które spowolni ruch i spowoduje korki.