Łynostrada, jeden z najpopularniejszych olsztyńskich szlaków turystycznych, niedługo może znacznie się wydłużyć. Obecnie trasa, biegnąca przez całe miasto, liczy 11 kilometrów i jest chętnie odwiedzana zarówno przez pieszych, jak i rowerzystów. Rozwój infrastruktury w Olsztynie otwiera nowe możliwości dla tego zielonego korytarza.
Planowanie nowej ścieżki rowerowej na ul. Kalinowskiego
Pod koniec lutego Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie planuje ogłoszenie przetargu na remont części trasy, rozpoczynającej się od ul. Dybowskiego. Przewiduje się rozszerzenie pasa ruchu i budowę dwóch rond turbinowych. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na około 100 milionów złotych.
Paweł Klonowski, radny miasta Olsztyna i pomysłodawca projektu rozbudowy Łynostrady, podkreśla, że inwestycja ta może znacząco wpłynąć na rozwój szlaku. Planowane jest stworzenie nowej ścieżki rowerowej na ul. Kalinowskiego, która umożliwi bezpośredni dojazd z Łynostrady w kierunku Kortowa i Brzezin, a stamtąd do południowych osiedli Olsztyna.
Pierwszy etap budowy, realizowany przez Zarząd Dróg Wojewódzkich, obejmuje prace poza granicami miasta. Paweł Klonowski informuje, że finanse zostały już skonsultowane, a plany uzgodnione z władzami miasta. Drugi etap projektu zakłada remont ul. Kalinowskiego, zależny od pozyskania środków przez miasto.
Łynostrada aż po Bartąg?
Przedłużenie Łynostrady ma obejmować również trasę wzdłuż nowo wyremontowanej al. Warszawskiej, aż do świateł przed obwodnicą. Następnie ścieżka ma prowadzić przez lasy i obok Łyny aż do Bartąga. Radny Klonowski zaznacza, że szlak pieszo-rowerowy w tamtym kierunku jest już częściowo wykonany, wymagając jedynie modernizacji fragmentu leśnego.
Kluczowe dla realizacji całego projektu jest porozumienie z wójtem gminy Stawiguda, Michałem Kontraktowiczem. Jak informuje Klonowski, rozmowy już się odbyły i wójt wyraził gotowość do współpracy, jeśli pojawią się odpowiednie środki finansowe.
Przedłużenie Łynostrady nie tylko wzbogaci ofertę turystyczną Olsztyna, ale także poprawi komunikację rowerową w mieście. Projekt ten wydaje się być naturalnym kierunkiem rozwoju, szczególnie w świetle modernizacji al. Warszawskiej. Czekamy zatem na dalsze informacje i realizację ambitnych planów rozbudowy zielonej arterii Olsztyna.
źródło: Gazeta Olsztyńska
Co to za dziwne pomysły. Łynostarda powinna biegnąc wzdłuż Łyny a nie po ul. Warszawskiej