Działacze Partii Razem z województwa warmińsko-mazurskiego zwrócili się do ministra infrastruktury z interpelacją dotyczącą budowy północnej obwodnicy Olsztyna. W dokumencie, pod którym podpis złożyła również posłanka Paulina Matysiak, pytają o możliwość ponownego rozważenia wschodniego wariantu budowy tej drogi. Propozycja wschodnia zdobywa poparcie nie tylko działaczy politycznych, ale również miasta i organizacji społecznych. Jej zwolennicy argumentują, że wariant wschodni odkorkuje miasto, będzie przebiegał blisko terenów inwestycyjnych oraz nie zagraża istnieniu Lasu Miejskiego.
Argumenty za wschodnim wariantem
Na konferencji prasowej Bartosz Grucela z Zarządu Krajowego Partii Razem podkreślił szkodliwość wariantu zachodniego, zarówno dla środowiska, jak i z powodu potencjalnej wycinki Lasu Miejskiego. Według niego wschodni wariant trasy, znajdujący się bliżej terenów miejskich i przemysłowych, miałby korzystny wpływ na rozwój ekonomiczny Olsztyna.
Mateusz Rostkowski z Rady Krajowej Partii Razem zauważył, że miasto mogłoby stracić na realizacji zachodniej wersji obwodnicy. Podkreślił, że funkcja miastotwórcza wschodniej części Olsztyna była już przedstawiana przez prezydenta miasta w 2020 roku, a wariant zachodni utrudniałby rozwój w tym regionie.
Małgorzata Matuszewska-Boruc z Partii Razem wyraziła, że temat renegocjacji przebiegu obwodnicy jest dla partii bardzo ważny. Partia brała udział w konsultacjach i stąd wynika ich zainteresowanie tą sprawą.
Opinia GDDKiA
Z kolei Katarzyna Kozłowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wskazała, że na razie nie planuje się zmiany decyzji co do wariantu trasy. W październiku 2023 roku Jarosław Kaczor, zastępca dyrektora oddziału GDDKiA w Olsztynie podkreślał, że decyzja o przebiegu trasy została już podjęta i obecnie trwają prace przygotowawcze, w tym opracowania geologiczne, które za około rok pozwolą na złożenie wniosku o decyzję środowiskową dla ostatecznie wybranego wariantu.
Dyskusja na temat optymalnego przebiegu północnej obwodnicy Olsztyna trwa, a propozycja wschodnia zyskuje coraz więcej zwolenników. Czy ministerstwo infrastruktury podejmie kroki w celu rewizji obecnego planu? Odpowiedź na to pytanie będzie miała istotne znaczenie zarówno dla mieszkańców Olsztyna, jak i dla przyszłego rozwoju miasta.
źródło: Radio Olsztyn
Miałby wpływ ekonomiczny na rozwój Olsztyna … obwodnica od tego nie jest ! Obwodnica ma wyprowadzić ruch tranzytowy i właśnie to zrobi!
O jak politycy biorą się za budowanie czegoś to g..o z tego będzie.