0
-0.7 C
Olsztyn
czwartek, 18 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Grzymowicz chce jeszcze więcej tramwajów. Potrzebne będzie 240 mln złotych

OlsztynGrzymowicz chce jeszcze więcej tramwajów. Potrzebne będzie 240 mln złotych

Olsztyn, znany z posiadania jednej z najnowocześniejszych sieci tramwajowych w Polsce, ma ambitne plany na przyszłość. Miasto zamierza złożyć wniosek o dofinansowanie projektu rozbudowy swojej floty tramwajowej w ramach programu Polska Wschodnia. Do końca stycznia planowane jest złożenie wniosku o środki na zakup nowego taboru oraz budowę nowej zajezdni dla autobusów.

reklama

Nowe linie tramwajowe i plany inwestycyjne

W ostatnich latach, dzięki funduszom unijnym, Olsztyn zrealizował budowę dwóch nowych linii tramwajowych na Jaroty i Pieczewo, które skomunikowały te rejony z centrum miasta oraz Dworcem Głównym. Powstała również nowoczesna zajezdnia tramwajowa, która następnie została rozbudowana.

W ramach kolejnej fazy inwestycji miasto planuje skoncentrować się na zakupie nowych pojazdów autobusowych i tramwajowych. Z przyznanych 45 milionów euro w ramach funduszy dla Polski Wschodniej, które wraz z wkładem własnym wyniosą około 240 milionów złotych, Olsztyn planuje budowę zajezdni na około 100 autobusów przy ulicy Sikorskiego, zakup 20 autobusów elektrycznych, a także 6 nowych tramwajów.

reklama

Początkowo rozważano zakup trzech tramwajów, ale zdecydowano o zwiększeniu tej liczby. Jak wyjaśnia prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz, celem jest zapewnienie ciągłości pracy na nowych trasach oraz przygotowanie miasta na przyszłe potrzeby komunikacyjne.

Strategiczne plany zakupu nowych pojazdów

Aktualnie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Olsztynie posiada 27 tramwajów, w tym 15 solarisów i 12 durmazlarów. Olsztyn miał możliwość zamówienia dodatkowych tramwajów z Turcji do końca 2022 roku, ale z tej opcji ostatecznie nie skorzystano.

Zakup większej liczby tramwajów jest uzasadniony nie tylko potrzebami komunikacyjnymi miasta, ale także ekonomicznymi. Dłuższe serie produkcyjne przekładają się na niższe ceny jednostkowe oraz większe zainteresowanie producentów. Dodatkowo, z uwagi na naturalne zużycie taboru i konieczność jego regularnego serwisowania, większa liczba pojazdów pozwoli na utrzymanie wysokiego standardu usług komunikacyjnych w mieście.

źródło: Gazeta Wyborcza

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
20 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Kursy maturalne z biologii i chemii w Olsztynie

Dlaczego warto korzystać z kursów maturalnych?

Jak wspierać organizm przy intensywnym treningu?

Odpowiednio dobrane preparaty mogą stanowić praktyczne wsparcie codziennego stylu życia.

Bransoletki męskie – jak je nosić i z czym łączyć?

Coraz więcej panów sięga po dodatki, które podkreślają ich styl i charakter.

7 pomysłów na prezent pod choinkę dla niej

Kup coś, co wywoła uśmiech i zainspiruje.

Migracja do Shopify krok po kroku – o czym powinieneś wiedzieć?

Ważne jest zachowanie odpowiedniej kolejności działań.

Czy używany iPhone 15 Pro to rozsądny wybór dla wymagających użytkowników?

Zakup smartfona z najwyższej półki nie zawsze musi oznaczać sięganie po fabrycznie nowy egzemplarz.

Jaki prezent na święta przygotować własnoręcznie?

Dlaczego warto postawić na upominki bożonarodzeniowe zrobione samodzielnie.

Jak przygotować gabinet stomatologiczny do codziennej pracy? Niezbędne materiały i akcesoria

Właściwe przygotowanie gabinetu stomatologicznego gwarantuje bezpieczeństwo i efektywność pracy.
reklama
reklama