0
1.5 C
Olsztyn
piątek, 19 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Nowa marka „Dziedzictwo kulinarne Warmia Mazury” promuje regionalne smaki i tradycje kulinarne

WiadomościNowa marka „Dziedzictwo kulinarne Warmia Mazury” promuje regionalne smaki i tradycje kulinarne

Przedstawiciele 31 lokalnych firm z Warmii i Mazur zostało wyróżnionych certyfikatami nowej Sieci „Dziedzictwo Kulinarne Warmia Mazury”. Uroczystość wręczenia wyróżnień odbyła się w ramach konferencji „Żywność wysokiej jakości na Warmii i Mazurach – dobre praktyki, oczekiwania i wyzwania”.

reklama

Podczas dwudniowego wydarzenia promowano nową markę, która ma za zadanie propagować naturalną, tradycyjną i regionalną żywność, a także rozwijać krótkie łańcuchy dostaw. W ten sposób władze województwa zamierzają podkreślić tożsamość lokalną oraz wzmocnić atrakcyjność turystyczną regionu, wspierając jednocześnie konkurencyjność mikroprzedsiębiorstw, małych i średnich firm. W ramach Sieci zaplanowano szereg działań mających na celu ochronę dziedzictwa lokalnego, wymianę wiedzy i doświadczeń pomiędzy uczestnikami, promocję oraz wsparcie rozwoju Sieci.

Wydarzenie to stanowiło okazję do wręczenia wyróżnień podmiotom z kategorii: sprzedaż, gastronomia, produkcja i przetwórstwo oraz edukacja. Wśród wyróżnionych znalazły się m.in. Konfitura – kawiarnia i cukiernia z Olsztynka, Smażalnia Pluski, Browar Kormoran, Zakład Produkcyjno-Handlowy „Mark” z Giżycka. Certyfikaty pierwszym członkom nowej Sieci wręczyła Sylwia Jaskulska, wicemarszałek województwa.

reklama

Władze województwa mają nadzieję, że „Dziedzictwo Kulinarne Warmia Mazury” stanie się rozpoznawalną marką wpływającą na zwiększenie zainteresowania konsumentów wysokiej jakości naturalną żywnością oraz przyczyniającą się do upowszechniania wiedzy na temat tradycji kulinarnych regionu.

Pod koniec ubiegłego roku samorząd województwa zdecydował się o nieprzedłużaniu licencji na używanie dotychczasowego znaku Dziedzictwa Kulinarnego przez samorząd województwa. Zamiast tego skupiono się na stworzeniu nowej marki.

źródło: Urząd Marszałkowski

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Rzut monetą, algorytm czy tarot? Jak naprawdę podejmujemy decyzje w 2025 roku

Algorytmy, losowość i proste odpowiedzi „tak” lub „nie”. Psychologia decyzji w 2025 roku i powód, dla którego szukamy prostoty w świecie nadmiaru.

Maryla Rodowicz wystąpi w maju na Plaży Kortowskiej!

Królowa polskiej estrady zaśpiewa podczas Kortowiady 2026.

Kursy maturalne z biologii i chemii w Olsztynie

Dlaczego warto korzystać z kursów maturalnych?

Jak wspierać organizm przy intensywnym treningu?

Odpowiednio dobrane preparaty mogą stanowić praktyczne wsparcie codziennego stylu życia.

Bransoletki męskie – jak je nosić i z czym łączyć?

Coraz więcej panów sięga po dodatki, które podkreślają ich styl i charakter.

7 pomysłów na prezent pod choinkę dla niej

Kup coś, co wywoła uśmiech i zainspiruje.

Migracja do Shopify krok po kroku – o czym powinieneś wiedzieć?

Ważne jest zachowanie odpowiedniej kolejności działań.

Czy używany iPhone 15 Pro to rozsądny wybór dla wymagających użytkowników?

Zakup smartfona z najwyższej półki nie zawsze musi oznaczać sięganie po fabrycznie nowy egzemplarz.

Jaki prezent na święta przygotować własnoręcznie?

Dlaczego warto postawić na upominki bożonarodzeniowe zrobione samodzielnie.
reklama
reklama