Według firmy badawczo-konsultingowej Gartner do 2025 roku drastycznie zmieni się model sprzedaży firm produkcyjnych i dystrybucyjnych. Zmiana dotknie wielu obszarów tych firm, a przede wszystkim wymusi ewolucję organizacji w obszarze strategii, cyfryzacji i automatyzacji procesów oraz alokacji zasobów.
Raport “The Future of Sales 2025” mówi m.in. o tym, że:
- włączenie kanału online do strategii sprzedaży Twojej firmy jest nieuniknione,
- transformacja cyfrowa procesów i automatyzacja powtarzalnych czynności to jedyny kierunek dla rozwijających się organizacji,
- rola tradycyjnych zespołów handlowych zmienia się wraz ze zmieniającym się pokoleniem zakupowym, dlatego reorganizacja procesów sprzedaży i roli sprzedawców w tym procesie jest niezbędna.
W tym artykule dowiesz się czym jest platforma B2B, dlaczego staje się nieodłącznym elementem strategii nowoczesnych przedsiębiorstw i jakie korzyści oferuje wejście e-commerce przy wykorzystaniu właściwego oprogramowania..
Platforma B2B – co to jest?
Platforma B2B to inaczej oprogramowanie, które staje się łącznikiem w relacjach handlowych pomiędzy firmami. Business to Business może łatwiej komunikować się ze swoimi kontrahentami, a także lepiej zarządzać działaniami sprzedażowymi, marketingowymi i logistycznymi. W 2023 coraz więcej firm B2B twierdzi, że narzędzia działające wewnątrz organizacji jak systemy ERP, CRM, a w skrajnych przypadkach Excel z listą kontrahentów nie są już skutecznymi narzędziami wspierającymi sprzedaż i procesy związane z obsługą nowoczesnych klientów.
Platformy B2B stają się łącznikiem pomiędzy firmami, wplatają się w oczekiwania nowoczesnych klientów (zakup bez handlowców wg raportu Gartnera), a także automatyzują powtarzalne procesy. Oprogramowanie staje się narzędziem przyspieszającym wzrost sprzedaży i uzupełniającym sprzedaż tradycyjną o nowoczesność, które oczekuje nowe pokolenie zakupowe. Technologia poprawia także relacje z klientami, dzięki stałej dostępności, przejrzystym procesom i transparentnej historii komunikacji pomiędzy firmami.
Przeczytaj więcej o platformie B2B https://sohoshop.pl/platforma-zakupowa-b2b-co-to-jest/
10 korzyści wynikających z użycia platformy B2B
Pokolenie zakupowe ewoluuje na naszych oczach. Według raportu “Future of Sales 2025” w perspektywie najbliższych lat 80% transakcji B2B będzie realizowanych przy wykorzystaniu e-commerce. W związku z tym należy pamiętać, że klient w relacjach B2B i B2C to na koniec dnia ta sama osoba. Nowoczesny kontrahent wynosi przyzwyczajenia zakupowe ze sklepów internetowych i oczekuje użytecznych rozwiązań. Dowiedz się więcej o nowoczesnej sprzedaży z darmowego e-booka https://sohoshop.pl/jak-zwiekszyc-sprzedaz-b2b/
Technologia włączona w strategię firmy odpowiada na potrzeby nowoczesnych kontrahentów i dostarcza szereg korzyści wszystkim interesariuszom w relacjach handlowych B2B m.in.:
- Wysoka kontrola i transparentność procesu zakupowego dla każdej ze stron transakcji.
- Pełna historia relacji handlowych w tym zamówienia, zapytania ofertowe i historia komunikacji z klientem.
- Standaryzacja i przejrzystość powtarzalnych procesów, np. obsługi zwrotów i reklamacji.
- Automatyzacja działań marketingowych i sprzedażowych w tym skuteczny, wspierany technologią i trafnymi rekomendacjami cross- i up-selling,
- Stały dostęp do bieżącej oferty firmy, łatwa aktualizacja i możliwość składania / przyjmowania zamówień 24/7.
- Możliwość integracji z oprogramowaniem działającym wewnątrz firmy, np. system ERP, czyli udostępnianie kontrahentom dokumentów sprzedaży, listów przewozowych i innych materiałów dostosowanych do profilu kontrahenta, po które może sięgać w każdym czasie bez obciążania zasobów firmy.
- Oddzielenie handlu B2B i B2C, praca na indywidualnych warunkach handlowych przy jednoczesnym rozwijaniu jednej technologii i jednej oferty asortymentowej dla wielu grup odbiorców.
- Sprzedaż prowadzona w wielu językach i walutach, zintegrowana z międzynarodowymi systemami płatności.
- Pogłębiona analityka danych – poznanie zachowań kontrahentów na platformie B2B, zrozumienie ich oczekiwania i jeszcze lepiej dostosowywanie oferty do klientów.
- Automatyzacja procesów logistycznych, uwolnienie czasu zespołów handlowych i możliwość skupienie się na nowoczesnych działaniach prosprzedażowych.
Wszystkie powyższe mają na celu zwiększenie sprzedaży, ułatwienie organizacji pracy w firmie dla wszystkich działów oraz wprowadzenie stałej przewagi technologicznej na konkurencyjnym rynku, a przede wszystkim wyjście na przeciw oczekiwaniom nowoczesnych kontrahentów.
Jeśli chcesz zrozumieć jak platforma B2B może zostać włączona w strategię Twojej firmy przeczytaj więcej na blogu e-commerce B2B https://sohoshop.pl/blog-ecommerce/ lub umów darmową konsultację z ekspertem https://sohoshoppl.setmore.com/