Prace remontowe w domu wymagają bardzo dobrej organizacji i rozplanowania każdego z etapów, od wybrania ekipy remontowej, przez rozłożenia zabezpieczeń w postaci folii czy kartonów, aż po kwestie sprzątania po remoncie. Nie zawsze zaplanowane prace przebiegają według ustalonego scenariusza. Niespodzianki się zdarzają, jednak im lepsze przygotowanie, tym większa szansa na to, że wszystko pójdzie gładko.
Ekipa remontowa? Tylko sprawdzona.
Jeśli potrzebujemy remontowego wsparcia, czas poszukać dobrej ekipy remontowej odpowiednio wcześnie. Najlepsze zespoły remontowe mają porezerwowane terminy z wyprzedzeniem przez chętnych zleceniodawców, dlatego lepiej nie odkładać tego na ostatnią chwilę. Zdecydowanie dobrą radą jest kierowanie się opiniami znajomych czy ocenami w Sieci i wybranie firmy, która posiada wysokie rekomendacje. Najlepsze ekipy działające kompleksowo dobrze zabezpieczą obszar remontu oraz meble przed zniszczeniami, sprawnie poradzą sobie z pracami, a nawet ogarną wywóz gruzu. Czasami remont jesteśmy w stanie wykonać samodzielnie. Jeśli wiemy, w jaki sposób układać płytki, potrafimy montować ceramikę łazienkową czy znamy się na elektryce, to całkiem możliwe, że prace remontowe nie będą stanowiły dla nas wyzwania.
Jak zabezpieczyć dom i ogród?
Kurz podczas wiercenia, kapiące farby podczas malowania i inne okoliczności remontu mogą być przyczyną zniszczeń. Wszelkie meble w domu (lub inne wartościowe przedmioty), których nie chcemy lub nie możemy bezpiecznie wynieść czy schować, należy szczelnie przykryć folią malarską. To samo tyczy się podłogi, którą chcemy uchronić – tam, oprócz folii malarskiej, warto rozłożyć kartony, które jeszcze bardziej zapewnią stabilną osłonę przed czynnikami zewnętrznymi. A co z zabezpieczeniem ogrodu? Pamiętajmy, by nie odkładać żadnych opakowań po farbach, rozpuszczalnikach czy innych substancjach chemicznych w ogrodzie (na tzw. gołej ziemi). Możemy w ten sposób doprowadzić do skażenia środowiska. W celu składowania odpadów po remoncie wykorzystuje się kontenery na gruz, które są podstawą prawidłowej utylizacji tego typu śmieci.
Zamawianie kontenera
Skoro o odpadach mowa, warto wiedzieć, że odpłatne zamówienie kontenera na gruz jest bardzo proste. Pierwszym krokiem jest kontakt z odpowiednią firmą wynajmującą tego rodzaju pojemniki. Wystarczy zatelefonować do firmy lub skontaktować się z nią mailowo. Na stornie specjalistycznej firmy zajmującej się wywozem gruzu https://www.gruzar.pl/ znajduje się też formularz kontaktowy, gdzie wystarczy zostawić swoje dane, numer telefonu. W przypadku wątpliwości jest także mozliwy kontakt z pracownaikiem firmy w celu dobrania kontenera na gruz pod względem rodzaju i wielkości. W terminie zgodnym z umową kontener jest dostarczany, a w kolejnym terminie – odbierany jest wraz zawartością. Nie trzeba się martwić o to, co dalej dzieje się gruzem. Powinien on bowiem trafić do odpowiedniej sortowni i zostać skierowany w większości do recyklingu.
Zacznij od najcięższych prac
Podczas remontu nie warto bać się ciężkiej pracy, ale zaczynanie od tych najbardziej wymagających jest wręcz pożądane. Prace najlepiej jest rozpocząć od tego związane z najbardziej rewolucyjnymi czynnościami, które mamy zaplanowane. Na pierwszy ogień więc powinno iść wyburzanie, skuwanie czy inne roboty, których nieodzowną częścią jest brud i kurz. Gruz jest generowany w przebiegu sporej części remontów generalnych. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że tego typu zanieczyszczenia będą częścią naszych robót. Jednak w związku z tym prace kosmetyczne, takie jak malowanie, mycie okien, wymiana gniazdek elektrycznych, karniszy czy czyszczenie frontów mebli zostawmy sobie na sam koniec, nawet jeśli mamy jakiegoś pomocnika. Lepiej, aby zajął się z nami „brudną robotą”.
Przygotowanie do remontu obejmuje wiele spraw. Wybranie odpowiedniej ekipy, zabezpieczenie cennych dla nas przedmiotów czy mebli, zadbanie o kontener na gruz czy kolejność prac – wszystko to ma znaczenie. Warto sporządzić plan remontu, aby o niczym nie zapomnieć.