Dwa projekty informatyczne ratusza uzyskały dofinansowanie.
Zarząd Województwa Warmińsko – Mazurskiego, jako instytucja zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Warmia i Mazury na lata 2007- 2013 dokonał wyboru projektów do dofinansowania. W ramach tego konkursu wybrane do dofinansowania zostały dwa projekty zgłoszone przez gminę Olsztyn:
- Wdrożenie platformy zintegrowanych usług publicznych o wartości 2 143 211 zł (kwota dofinansowania 1 748 544,34 zł )
- Platforma konsultacji społecznych miasta Olsztyna o wartości 176 590 zł (kwota dofinansowania 148 401,50 zł)
Pierwszy z programów ma za zadanie zintegrować dane, które znajdują się w różnych systemach informatycznych miasta. Dzięki temu przepływ danych np. dotyczących dowodów osobistych będzie szybszy. Jak mówi prezydent miasta Piotr Grzymowicz dzięki temu usprawni się system zarządzania miastem, a to przełoży się na bardziej wydajną pracę ratuszowych komórek i obsługę petenta.
– Drugi projekt można nazwać “grą” symulacyjną, w której mieszkańcy będą mogli kreować budżet miasta – wyjaśnia prezydent. – Platforma będzie złożona z trzech elementów “mój budżet”, “suwak budżetu”, “portfel miasta”. Mieszkańcy będą mieli dostęp np. do danych ile kosztuje bilet komunikacji miejskiej, koszt sprzątania metra kwadratowego chodnika, czy koszt utrzymania łóżka szpitalnego. Dzięki tym danym i funkcjonalnościom serwisu każdy mieszkaniec będzie mógł sam kreować budżet miasta, dzięki czemu wzrośnie świadomość społeczna, jak ważne i trudne jest zarządzanie pieniędzmi publicznymi i miastem.