Największa na świecie platforma streamingowa – Netflix – w ramach premiery swojego nowego filmu, postanowił do baneru promocyjnego, dodać parę elementów lokalnej architektury. Niestety, pomylił je z drugim Olsztynem.
Na ul. Dworcowej, na jednym z bloków, pojawił się baner zapowiadający film „The Old Guard”. Netflix postanowił przymilić się mieszkańcom i dodać do plakatu kilka charakterystycznych zabytków miasta. Nie obyło się bez wpadki.
Na plakacie, w prawym dolnym rogu widniała wieża katedry św. Jakuba. Natomiast w lewym, ruiny zamku na Szlaku Orlich Gniazd, położone w Olsztynie, pod Częstochową. Był to prawdopodobnie błąd, a nie celowy zabieg marketingowy gdyż baner zniknął z budynku przy Dworcowej.
Uważny kolega wyłapał: #Netflix promuje w #Olsztyn swój nowy serial. Na plakacie przy ul. Dworcowej wątek lokalny, na dole grafiki dwie budowle: wieża olsztyńskiej katedry i ruiny zamku w Olsztynie pod Częstochową 😀 pic.twitter.com/FwXjYghf8L
— Wojciech Jermakow (@WojtekJermakow) August 4, 2020