-0 C
Olsztyn
piątek, 22 listopada, 2024
reklama

Tramwajowe kursy coraz bliżej

OlsztynTramwajowe kursy coraz bliżej

Minęło już 108 lat od momentu wprowadzenia w Olsztynie wyjątkowego środka transportu. Ten wraca do miasta, choć w kompletnie innej odsłonie.

Tak jak ponad wiek temu, gdy Olsztyn został zelektryfikowany i można było uruchomić nowatorski, elektryczny tramwaj – pierwszy kurs miał miejsce 15 grudnia 1907 roku – tak teraz na torowiska naszego miasta wyjedzie nowoczesny pojazd. Co ważne, zaprojektowany specjalnie dla Olsztyna wraca do stolicy regionu po 50 latach nieobecności.

Uroczystości związane z przywróceniem komunikacji tramwajowej odbędą się w tym samym miejscu, z którego ruszył pierwszy, powojenny kurs, czyli przed ratuszem. Początek wydarzenia w sobotnie (19.12) południe – podaje Urząd Miasta Olsztyna. – Podczas półgodzinnej uroczystości będą przemowy prezydenta miasta i zaproszonych gości, później występ zespołu Annette Music, który skomponował zwycięską piosenkę o olsztyńskich tramwajach, a później przecięcie wstęgi i w trasę ruszy pierwszy tramwaj linii nr 1.

Przypomnijmy – jedynka połączy Jaroty ze Starym Miastem. Przejazd ponad siedmiokilometrowej trasy między przystankiem przy ul. Kanta a tym zlokalizowanym przy ul. 11 Listopada ma potrwać 16 minut, w drugą stronę minutę dłużej. Łącznie wzdłuż trasy zlokalizowanych jest 14 przystanków.

Kolejne linie zostaną uruchamione do końca roku. Tuż po świętach, 27 grudnia, w trasę ma ruszyć dwójka (Kanta-Dworzec Główny), a 31 grudnia trójka (Dworzec Główny-Uniwersytet-Prawocheńskiego). W tym czasie sprawdzane będą szczegóły nowego rozkładu jazdy, który zostanie uruchomiony 1 stycznia.

Do końca roku przejazdy tramwajami będą bezpłatne. Pamiętajmy jednak, że, przesiadając się do autobusu, trzeba już będzie skasować odpowiedni bilet.

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

4 KOMENTARZY

4 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
D.
16 grudnia 2015 19:50

Byłem zwolennikiem tramwajów ale już nie jestem. Wszystko odbywa się kosztem innych dzielnic. Dojazd z Dworca do Centrum bezpośrednio niemal nie istnieje. Tramwaj jedzie prosto na Jaroty. Prezydent i miasto, jego pseudo specjaliści z ZDZiT ze sobie znanych względów rozchwycili Jaroty i Kortowo do roli najważniejszych i niemal jedynych dzielnic w mieście. Przykłady: 1.linia nr 7 z Zatorza na Dajtki bedzie wg. rozkładu tłukła się 30 min. w jedną stronę (przez dworcową, żołnierską.. Znając olsztyńskie realia będzie to 40 do 50 minut. W obie strony mamy stracone 2 godziny. Możliwości przesiadki na 13 to tylko linie 20 i 1 jeżdżące… Czytaj więcej »

Olo
16 grudnia 2015 09:41

A kiedy powstanie linia Nr 4, Kanta – Uniwersytet – Prawocheńskiego?

Polecane