Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie wniesione przez jednego z uczestników przetargu na rozbudowę linii tramwajowych – poinformował we wtorek Urząd Miasta Olsztyna. Przybliża to możliwość podpisania umowy na tę inwestycję.
We wtorkowym komunikacie biuro prasowe magistratu przypomniało, że była to już druga rozprawa przed Krajową Izbą Odwoławczą dotycząca przetargu prowadzonego przez Olsztyn. „Ostatnie postanowienie otwiera drogę do podpisania umowy na wykonawstwo oraz realizację inwestycji” – podkreślono.
Pierwsze odwołanie pojawiło się tuż po decyzji prezydenta Olsztyna o wyborze firmy, która miała wybudować nową nitkę tramwajową. W połowie sierpnia jako najlepsza i spełniająca kryteria przetargu wskazana została oferta krajowskiej spółki ZUE. To rozstrzygnięcie zaskarżyło jednak konsorcjum firm Polimex i Trakcja, a KIO uznała wniosek za zasadny i wykluczyła ZUE z postępowania.
Kolejny wybór, w którym wskazane zostało konsorcjum Polimex-Trakcja, został zaskarżony przez innego z uczestników postępowania – konsorcjum Mirbud-Kobylarnia. Tym razem KIO oddaliła wniosek. Oceniła m.in., że zarzuty dotyczące zbyt małego doświadczenia kierownika budowy były spóźnione i należało je wnieść już przy pierwszym wyborze.
„Izba podzieliła naszą argumentację, co do zasadności pozytywnej oceny materiałów i wyjaśnień przedstawionych przez zwycięskie konsorcjum i nie znalazła powodów do uchylenia rozstrzygnięcia. Wyrok KIO, chociaż może być jeszcze zaskarżony do Sądu Okręgowego w Olsztynie, uwalnia kolejne decyzje związane z tą ważną i trudną inwestycją” – ocenił prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz.
Po tej decyzji KIO dokumenty dotyczące przetargu trafią teraz do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Ten będzie mieć 30 dni na wykonanie tzw. kontroli uprzedniej. Jeśli nie będzie żadnych uchybień, możliwe stanie się podpisanie umowy.
Planowana inwestycja to około 6 km podwójnego torowiska, które ma być poprowadzone ulicami Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku powstanie estakada o długości ok. 270 m. Poza tym przy Wysokiej Bramie zostanie wybudowany węzeł przesiadkowy.
Oferta konsorcjum Polimex-Trakcja opiewa na nieco ponad 403 mln zł. Realizacja zadania ma potrwać ok. 26 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Przypomnijmy, że to właśnie Piotr Grzymowicz wystosował na początku stycznia pismo do KIO z prośbą o wyznaczenie terminu rozprawy. Pisaliśmy o tym tutaj:Budowa nowej linii tramwajowej w Olsztynie stoi w miejscu, Kolejna komplikacja z nową linią tramwajową w Olsztynie. Sprawa trafia do sądu, Kolejne odwołanie w sprawie tramwajów.
10%