W Olsztynie, Strefa Płatnego Parkowania przynosi coraz większe dochody miastu, a rozmowy o ewentualnej zmianie jej granic nabierają tempa. W 2020 roku wpływy z parkowania wynosiły ponad 5 milionów złotych, w 2022 roku wzrosły do nieco ponad 7 milionów, a w 2023 roku, mimo braku podwyżek, osiągnęły prawie 7,2 miliona złotych. Marcin Szwarc, dyrektor Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu, wiąże ten wzrost z zakończeniem pandemii i wznowieniem normalnych podróży, w tym do śródmieścia Olsztyna.
Wśród olsztyńskich radnych trwa dyskusja na temat funkcjonowania i ewentualnego rozszerzenia strefy. Mieszkańcy składają wnioski o jej powiększenie, co miałoby ułatwić parkowanie w rozrastającym się centrum miasta. Łukasz Łukaszewski, przewodniczący klubu Koalicji Obywatelskiej, wskazuje na wnioski dotyczące rozszerzenia strefy w kierunku ulic Piłsudskiego i Dworcowej.
Z kolei opozycja, reprezentowana przez Radosława Nojmana z Prawa i Sprawiedliwości, sugeruje możliwość ograniczenia zasięgu strefy i dokładniejszą analizę jej funkcjonowania. Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu na razie nie planuje konkretnych zmian w granicach i opłatach strefy. Warto zauważyć, że w granicach strefy znajdują się miejsca z darmowym parkingiem, takie jak gruntowe parkingi przy 22 Stycznia i Nowowiejskiego, które jednak wymagałyby inwestycji w infrastrukturę, aby wprowadzić tam opłaty.
źródło: Radio Olsztyn
Rozszerzenie strefy parkowania? Naprawdę mnie dziwi, dlaczego w tym mieście jest tak g….o. Tyle kichy ile tu zrobiono kwalifikuje zarządców do domu wariatów.
Cenzura i usuwanie komentarzy. Prawda boli? Wstyd TKO