0
3 C
Olsztyn
piątek, 5 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Ósma rocznica Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury. Czy spełnił oczekiwania?

OlsztynÓsma rocznica Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury. Czy spełnił oczekiwania?

W sobotę, 20 stycznia, Port Lotniczy Olsztyn-Mazury w Szymanach obchodził swoje ósme urodziny, świętując osiem lat dynamicznego rozwoju i znaczącego wkładu w lokalną gospodarkę i turystykę. Od pierwszego lotu do Berlina w 2016 roku, port obsłużył niemal 795 tysięcy pasażerów, co świadczy o jego rosnącym znaczeniu w regionie.

reklama

Kluczowe cele i osiągnięcia

Głównym celem lotniska, od momentu jego otwarcia, było zmniejszenie wykluczenia komunikacyjnego Warmii i Mazur oraz stymulowanie ruchu turystycznego i inwestycyjnego w regionie. Lotnisko z powodzeniem wspierało również lokalnych przedsiębiorców i producentów, oferując usługi dla biznesu i cargo.

Pomimo wyzwań, takich jak pandemia, które dotknęły branżę lotniczą, lotnisko w Szymanach kontynuowało swoją działalność, obsługując ruch pasażerski oraz operacje lotnicze General Aviation. Dzięki wsparciu funduszy unijnych lotnisko zrealizowało kluczowe inwestycje w zakresie bezpieczeństwa, dostępności oraz ekologicznych rozwiązań.

reklama

Rozwój usług cargo i współpraca międzynarodowa

Ważnym elementem strategii rozwoju portu była ekspansja usług cargo, co zaowocowało odprawieniem ponad 309 ton towarów w ubiegłym roku. Dzięki współpracy z globalnymi partnerami, takimi jak Lulu Group International, produkty z Warmii i Mazur trafiły do konsumentów m.in. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Aktualna siatka połączeń Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury obejmuje loty do Londynu, Dortmundu, Krakowa, a także sezonowe czartery do Turcji i Tunezji. Trwają rozmowy o uruchomieniu nowych destynacji.

Rozwój lotniska napędza również inwestycje w strefie okołolotniskowej w Szymanach. Pierwsza inwestycja realizowana przez firmę Consultronix to centrum produkcyjno-logistyczne o szacowanym koszcie 16 milionów złotych, które stworzy nowe miejsca pracy.

Potencjał na przyszłość

Wiktor Wójcik, Prezes Zarządu Warmia i Mazury Sp.z o.o., podkreślił znaczenie wsparcia Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz zaangażowania pracowników i partnerów w osiągnięcie sukcesu lotniska. „Idziemy do przodu i jesteśmy zdeterminowani, aby w przyszłości w pełni wykorzystać potencjał warmińsko-mazurskiego lotniska” – dodał Wójcik.

źródło: Port Lotniczy Olsztyn-Mazury

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
6 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Co zabrać na masaż tajski w Warszawie?

Oto wszystko, co warto wiedzieć przed wizytą.

Jak wybrać agencję SEO, aby współpraca przyniosła realny wzrost widoczności?

Działania będą skuteczne, jeśli zostaną odpowiednio dopasowane.

Co ile motogodzin wymieniać olej w ciągniku?

Olej starzeje się w zależności od intensywności pracy silnika.

Jakie buty wybrać na zimę?

Na co zwrócić uwagę wybierając zimowe obuwie?

Hale namiotowe w rolnictwie – o czym pamiętać podczas budowy hali na pasze, płody rolne i nawozy?

Hale namiotowe to jedno z rozwiązań, które zyskuje na popularności w rolnictwie.

Prezent dla ojca, zięcia, teścia i brata – najlepsze upominki dla mężczyzn są na wyciągnięcie ręki!

Wybór prezentu dla mężczyzny potrafi być ogromnym wyzwaniem! W przeciwieństwie do kobiet mężczyźni rzadziej dzielą się informacją na temat swoich potrzeb, czy marzeń.

Odkryj na święta sklep Zakątek Zdrowia. Warsztaty, prezenty i ekologiczne nowości

W grudniu Zakątek Zdrowia przygotował dla klientów prawdziwy pakiet świątecznych atrakcji i inspiracji zakupowych.

Najbardziej luksusowe delikatesy w Olsztynie? Sklep z produktami premium z całego świata

Limitowane oliwy, sery za 200 zł i babeczki Dolce & Gabbana. Nowy butik spożywczy na Jarotach zachwyca jakością i rzemieślniczym asortymentem

Jakich tkanin unikać przy zwierzętach w domu?

Tkaniny wrażliwe na pazury i sierść.
reklama
reklama