Decydujące fazy budowy linii tramwajowej w Olsztynie zbliżają się nieubłaganie. Al. Piłsudskiego ma wkroczyć w nowy etap. Z planów wynika, że w najbliższym czasie ma stać się to ulicą dostępną do przejazdu dla kierowców. Rozmowy i spotkania między władzami miasta a wykonawcami stają się coraz intensywniejsze. Przedmiotem dyskusji jest nie tylko termin zakończenia prac, ale również szczegóły dotyczące implementacji projektu.
Al. Piłsudskiego od nowa
Reprezentacyjna al. Piłsudskiego przechodzi intensywne modyfikacje. Zgodnie z planem zostanie tam utworzony buspas, a strefa z ograniczeniem do 30 km/h zacznie obowiązywać na większości jej tramwajowego odcinka. W najbliższym tygodniu wykonawcy planują przystąpić do układania warstwy ścieralnej. Jednocześnie będą kontynuowane prace nad systemem sygnalizacji świetlnej.
Jak informuje “Gazeta Wyborcza” Piotr Grzymowicz potwierdził, że ruch samochodowy na al. Piłsudskiego zostanie otwarty już 24 czerwca. Ulica powinna być przejezdna na całej długości. Przez pewien czas dostęp do przejścia i przejazdu dla rowerzystów będzie możliwy tylko po jednej stronie jezdni.
Kolejne kierunki budowy linii tramwajowej
Zgodnie z planem, tory tramwajowe na odcinku od ul. Kościuszki do powstającej estakady przy Krasickiego/Synów Pułku mają zostać ukończone do końca czerwca. Do 15 sierpnia torowiska powinny być zainstalowane także na wspomnianym obiekcie, a w pierwszym tygodniu września powinny być gotowe na całej długości trasy, czyli do pętli na Pieczewie.
W nadchodzącym tygodniu powinny zostać wznowione prace przy placu Jedności Słowiańskiej, które musiały zostać zawieszone po wykryciu niezgodności między dokumentacją projektową a rzeczywistą sytuacją przestrzenną.
Wyścig z czasem
Wykonawcy linii tramwajowej są pod presją, mając przed sobą jeszcze tylko cztery miesiące na zakończenie prac. Termin realizacji kontraktu, ustalony na 16 października, jest już bardzo bliski. Warto przypomnieć, że umowa została podpisana na początku czerwca 2021 roku.
Władze miasta robią wszystko, co w ich mocy, aby “dopingować” wykonawców. Stąd wynikają częste spotkania z przedstawicielami konsorcjum Polmiex-Trakcja. W rozmowie z “Gazetą Wyborczą” Prezydent Grzymowicz zauważył, że ekipy pracowały nawet podczas święta Bożego Ciała.
Projekt linii tramwajowej
Projekt budowy nowej linii tramwajowej w Olsztynie ma połączyć Pieczewo z istniejącym systemem komunikacji miejskiej. Całość kontraktu po aneksie opiewa na ponad 451 mln zł. Obejmuje to budowę torowiska i trakcji tramwajowej, peronów tramwajowych i tramwajowo-autobusowych, węzła przesiadkowego Wysoka Brama, estakady tramwajowej o długości 270 m oraz przebudowę skrzyżowań i ulic wzdłuż ponad 6 km trasy.
źródło: Gazeta Wyborcza
Grzymek ładnie zniszczył miasto. Strefa 30km/h i pełno przejść = wieczne korki. Tak właśnie Piotrek widzi “zielone” miasto – tylko beton i korki. Poza tym już widzę jak zrobią linię do Pieczewa do września. Przecież na Krasickiego są tylko hałdy piachu i wykopaliska.
Tempo 30 to jest na osiedlowych uliczkach, w ścisłym centrum i starówka, nie na normalnych ulicach miasta. Kogoś już dobrze gnie….. druga sprawa na co bus pasy??? Dajcie pasy dla samochodów, a nie zabieracie robiąc tylko korki. Niszczycie nasze miasto. Znowu wywiera się tempo na wykonawcach i będzie byle jak. Potem wszystko będzie się zapadać,pękać i ciągłe naprawy.