fbpx
-0 C
Olsztyn
piątek, 3 grudnia, 2021
reklama

[WIDEO SONDA] Czy potrzebna jest przebudowa skrzyżowania?

reklama

Wiele osób, które pokonują codziennie skrzyżowanie Warszawska/Armii Krajowej/Obrońców Tobruku mierzy się z korkami i utrudnieniami ruchu. To wielka próba cierpliwości dla Olsztyniaków. Zapytaliśmy ich, co sądzą o celowości tej inwestycji. Poprosiliśmy także władze miasta o komentarz.

Aneta Szparderska, rzecznika Urzędu Miasta: – W maju tego roku w zorganizowanym przez Urząd Miasta Olsztyna, a poświęconym planom przebudowy skrzyżowania spotkaniu, wzięli udział przedstawiciele mieszkańców, przedsiębiorców, organizacji pozarządowych, organizacji branżowych i UWM w Olsztynie. Wszyscy uczestnicy byli zgodni, co do potrzeby modernizacji i rozbudowy skrzyżowania. Projekt, przygotowany przez firmy Autodrom Dariusz Sieluk i Biuro Projektów Inżynierii Lądowej, zakłada przebudowę skrzyżowania poprzez dodanie prawo i lewoskrętów, co wpłynie na przepustowości i bezpieczeństwo skrzyżowania. Uczytelni jego rolę w systemie komunikacyjnym miasta, dając przestrzeń wszystkim uczestnikom ruchu – pieszym, rowerzystom i kierowcom. W projekcie zawarto budowę ścieżki rowerowej oraz chodników spacerowych.

Dyskusja wywiązała się przy temacie, dotyczącym szerokości pasów – społecznicy z Obywatelskiego Olsztyna postulowali o zawężenie ich do 3 metrów, przedstawiciele środowisk taksówkarskich, UWM, przewoźników i organizacji przedsiębiorców wskazywali konieczność utrzymania szerokości wynoszącej 3,5 metra. Do argumentów merytorycznych obu stron odnieśli się projektanci, którzy wskazywali na określone przepisami warunki techniczne, które uwzględniono w projekcie, umieszczając tam pasy o szerokości 3,5 metra.

Zgodzono się również, choć nie bez dyskusji, co do zmian w tkance zieleni otaczającej skrzyżowanie. Konieczność przebudowy sieci podziemnych spowoduje wycięcie drzew, które będą zrekompensowane nowymi nasadzeniami. Prof. Zbigniew Endler z UWM stwierdził, że niektóre rosnące tam drzewa są chore a żywotność innych jest bardzo ograniczona. Podczas poprzedniego spotkania na temat przebudowy skrzyżowania społecznicy zwrócili uwagę, że kompensacja zieleni jest niewystarczająca i dlatego do projektu wprowadzono zmiany, poprzez dodatkowe nasadzenia drzew w bezpośrednim sąsiedztwie skrzyżowania, stworzenie ekranu zieleni przy budynkach na Podgrodziu oraz wprowadzenie krzewów w pasach rozdzielający pasy ruchu. Uwzględniając także oczekiwania strony społecznej, co do zwiększenia bezpieczeństwa ruchu rowerzystów, wprowadzono wzdłuż ulicy Warszawskiej drzewa donicowe, które oddzielą ruch samochodowy od rowerowego. Dzięki tej współpracy ta część miasta zyska nową szatę roślinną.

 

Czytaj też:  Kierownictwo Szpitala Uniwersyteckiego w Olsztynie złożyło rezygnację
Zobacz również:
reklama
reklama

Najnowsze ogłoszenia

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
reklama