Stolica Warmii i Mazur jest jednym z samorządów, które biorą udział w przedsięwzięciu realizowanym na zlecenie resortu edukacji i nauki. Przedsięwzięcie dotyczy rozpoznawania potrzeb oraz barier utrudniających rozwój uczniów.
Zadanie prowadzi Uniwersytet Śląski w Katowicach, a współpracują z nim uczelnie z Lublina, Poznania i Warszawy. Samorząd Olsztyna jest jednym z niemal 40 polskich powiatów, które przystąpiły do realizacji tego projektu innowacyjno-wdrożeniowego w zakresie oceny funkcjonalnej.
– Głównym celem jest podniesienie jakości i efektywności wsparcia udzielanego dzieciom, uczniom i ich rodzinom oraz środowisku, w którym funkcjonują – mówi dyrektor wydziału edukacji Urzędu Miasta Olsztyna, Wiesława Szafrańska-Bortkiewicz. – W trakcie realizacji projektu zostaną opracowane modelowe rozwiązania.
Projekt dotyczy szeregu zadań. Wśród nich są m.in. opracowanie ścieżek wsparcia, indywidualnych programów wsparcia, wdrożenie międzysektorowej współpracy i koordynacja działań, szczególnie w zakresie ochrony zdrowia, pomocy rodzinie i pomocy społecznej, zintegrowanie działań wokół dziecka, ucznia i rodziny.
Bezpośrednim realizatorem zadania jest w Olsztynie Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 we współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 3, Ośrodkiem Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym oraz pracownikami żłobków, przedszkoli i szkół miejskich.
Zadanie będzie realizowane do końca 2023 roku.
źródło: UM Olsztyn