Już od niedzieli 8 marca roboty drogowe związane z budową linii tramwajowej rozpoczną się w śródmieściu. W związku z tym czeka nas wiele zmian w organizacji ruchu.
Najbliższe tygodnie będą niewątpliwie trudnym czasem dla olsztyńskich kierowców – roboty tramwajowe wchodzą do centrum miasta i będą prowadzone na najruchliwszych arteriach. Wymusza to wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, która w zamierzeniu ma w możliwie jak największym stopniu zminimalizować powstałe utrudnienia: – Mamy przed sobą cały sezon budowlany – mówił na poświęconej nowej organizacji ruchu konferencji Andrzej Karwowski, kierownik ratuszowej jednostki realizującej projekt tramwajowy. – Prognozy mówią, że zima już za nami, więc za chwilę ruszamy pełną parą. Staraliśmy się, aby centrum było możliwie dostępne dla mieszkańców i żeby jednocześnie udostępnić jak największy obszar wykonawcom.
Według Marcina Szwarca, kierownika Działu Przewozów Zarządu Komunikacji Miejskiej w Olsztynie, nie powinni się martwić poruszający się po mieście autobusami. Pojazdy komunikacji miejskiej będą w większości uprzywilejowane w miejscach zmienionej organizacji ruchu: – Utrudnienia na pewno nie będą paraliżujące. Będziemy się starali, aby autobusy realizowały swój rozkład jazdy. Przy okazji prac prowadzonych na chodnikach wykonawcy poszczególnych odcinków będą się starali zachować ciągi piesze i uaktualniać informacje dotyczące organizacji ruchu w konkretnych punktach.
Miasto przewiduje docelowo także udostępnienie mieszkańcom Olsztyna parkingu ratuszowego, aby zrekompensować im uniemożliwienie parkowania aut przy niektórych śródmiejskich ulicach. Jak zapewniła rzeczniczka ratusza, Urząd Miasta będzie prowadził szeroko zakrojoną kampanię informacyjną, na bieżąco powiadamiając o wszelkich zmianach w tymczasowej organizacji ruchu czy szczegółach dotyczących prac na konkretnych odcinkach.
Zmiany w organizacji ruchu w centrum Olsztyna
W związku z budową linii tramwajowych od 8 marca zamknięte dla ruchu będą fragmenty ulicy Kościuszki na odcinku od ul. Kętrzyńskiego do skrzyżowania z al. Piłsudskiego, ulica 11 Listopada oraz aleja Piłsudskiego na odcinku od ul. Pieniężnego do ul. Kopernika.
Na ul. Kętrzyńskiego, na około stumetrowym odcinku wzdłuż skrzyżowania z Kościuszki, ruch będzie odbywał się na jednej części jezdni, po jednym pasie w każdym kierunku. Na ul. Kościuszki utrzymany zostaje ruch ulicami poprzecznymi, czyli na: Mickiewicza, Mazurskiej i Kołobrzeskiej. Ponadto zachowana będzie możliwość dojazdu do posesji oraz do Centrum Handlowego Manhattan.
W związku z pracami na ul. Kościuszki zmienią się trasy przejazdu autobusów linii 7 i 10. Trasa „siódemki” zmieni się od skrzyżowania Piłsudskiego z Kopernika. Autobus z al. Piłsudskiego skręci w Kopernika, dalej pojedzie do pl. Pułaskiego, ulicą Kajki, Partyzantów przez pl. Bema do Dworca Głównego. Tu autobus zawróci i do pętli Jakubowo pojedzie ulicami: Partyzantów, pl. Bema, Limanowskiego, Sybiraków. Autobusy linii 10 będą jeździły ul. Głowackiego aż do al. Piłsudskiego.
Aleja Piłsudskiego zostanie zamknięta dla ruchu indywidualnego na odcinku od skrzyżowania z ul. Pieniężnego i 1 Maja do skrzyżowania z ul. Kopernika. Na odcinku alei poza pojazdami budowy będą mogły poruszać się autobusy komunikacji miejskiej, taksówki oraz służby miejskie. Możliwy też będzie dojazd do posesji. Na czas budowy na chodnikach będzie dopuszczony ruch rowerowy.
Utrzymany zostanie przejazd al. Piłsudskiego do ulicy Kopernika z ograniczeniem ruchu do jednej jezdni po jednym pasie w każdym kierunku.
W ciągu ulic Pieniężnego i 1. Maja ruch będzie możliwy tylko dla samochodów jadących w stronę Zatorza. Kierowcy jadący ul. 1 Maja w dół będą musieli skręcić w prawo w ul. Ratuszową, która staje się ulicą dwukierunkową. Od skrzyżowania z ul. Ratuszową ulicami 1 Maja i Pieniężnego będą mogły pojechać tylko autobusy komunikacji miejskie, taksówki i pojazdy służb miejskich.
Szczególną uwagę powinni zachować kierowcy wjeżdżający w ul. Skłodowskiej-Curie. Od skrzyżowania z Ratuszową do skrzyżowania z ul. Partyzantów ulica będzie dwukierunkowa. Natomiast od skrzyżowania z Ratuszową do skrzyżowania z ul. 11 Listopada i ul. Nowowiejskiego będzie ulicą jednokierunkową o odwróconym kierunku ruchu w porównaniu z dotychczasowym rozwiązaniem.
Podobnie kierunek ruchu zostanie odwrócony na ulicach Nowowiejskiego i Konopnickiej, umożliwiając w ten sposób dojazd do ulicy Wyzwolenia i placu Jedności Słowiańskiej.
ogólnie nie jest źle da się jakoś przejechać w korku stoi się przeważnie z dwie zmiany świateł nie jest to wygodne ale przyznajmy szczerze nie jest to dramatem. Inna sprawa to że rozkopane jest całe miasto i cala przebudowa jest zupełnie nie przemyślana, powinni kończyć jeden fragment i zaczynać drugi a nie rozkopali wszystko co się da!!
chory pomysł to tramwaje w Olsztynie, a osoby odpowiedzialne za zamykanie kolejnych ulic ,powinny być izolowane jako niebezpieczne dla otoczenia i mieszkańców . Nikt nie kontroluje co dzieje się na zamkniętych już ulicach naszego miasta/ np w piątek 6 marca na ul. Tuwima na odcinku od Sikorskiego do Iwaszkiewicza pracowało aż 5 osób / mamy sprzyjającą pogodę a prace stoją. W styczniu i lutym były tygodnie że nikt tam nic nie robił to skandal. Jest skandalem budowa dwu kilometrowego odcinka toru przez 12 m-cy