Siedmiu wykonawców złożyło w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie oferty w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Ostróda Północ – Ostróda Południe o długości 9,7 km wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu dk 16 o długości. 8,7 km.
Inwestycja polegać będzie na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska – informuje Karol Głębocki, rzecznik GDDiKA w Olsztynie. – Powstaną dwa węzły drogowe – „Ostróda Północ” na przecięciu z drogą wojewódzką 530 i „Ostróda Południe” na skrzyżowaniu z dk 16. Wraz z budową odcinka S7 zostanie zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica Ostródy od skrzyżowania z dk 15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła „Ostróda Południe”. Obwodnica Ostródy będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Salini Polska wraz z dwiema firmami włoskimi. Salini, wraz z partnerami, chce zrealizować zamówienie za niemal 996 mln złotych, zobowiązując się do wykonania prac w 20 miesięcy i dając 10-letnią gwarancję. Na drugim biegunie jest konsorcjum, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. z Zawiercia. Firma chce wybudować obwodnicę i drogę za… 1,7 mld złotych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie informuje, że na realizację tego zadania ma 1.452 mld zł brutto.
rak