W Mrągowie odbyło się spotkanie poświęcone przyszłości linii kolejowej nr 223 Czerwonka–Mrągowo–Ełk. Samorządowcy, przedstawiciele PKP i ministerstwa rozmawiali o modernizacji torów i przywróceniu ruchu pasażerskiego.
Spotkanie w Mrągowie o przyszłości linii kolejowej Czerwonka–Mrągowo–Ełk
Spotkanie w Mrągowie zorganizował Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Wzięli w nim udział przedstawiciele samorządów z Mrągowa, Orzysza i Ełku, a także reprezentanci PKP, MON i przewoźników. Jak podkreśliła wicemarszałkini Katarzyna Sobiech, to kolejny etap rozmów o przywróceniu połączeń. Lokalne samorządy zgodnie zadeklarowały współpracę i podkreśliły, że linia jest potrzebna mieszkańcom.
Modernizacja torów do Mrągowa może kosztować 35 milionów złotych
PKP PLK zaprezentowało wstępny plan. W pierwszym etapie miałoby dojść do wznowienia przejazdów do Mrągowa. Modernizacja torów wymaga nakładów rzędu 35 mln zł i – według zapowiedzi – mogłaby zakończyć się do końca 2026 roku. Kolejne etapy zakładają podnoszenie parametrów technicznych i stopniowe wydłużanie trasy do Orzysza i Ełku.
Nowe połączenia pasażerskie miałyby ruszyć wraz z początkiem kolejnej umowy na obsługę przewozów w regionie. Obecny kontrakt z Polregio obowiązuje do końca 2026 roku, a nowy operator wyłoniony w przetargu mógłby zostać tym, który po latach przywróci ruch kolejowy. Według planów pierwsze pociągi powinny pojawić się w Mrągowie w połowie 2027 roku.
źródło i fot. Urząd Marszałkowski, fot. PKP TLK