0
1.2 C
Olsztyn
wtorek, 16 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Szybsza kolej na Warmii i Mazurach: z Olsztyna do Ełku pojedziemy w mniej niż 2 godziny

OlsztynSzybsza kolej na Warmii i Mazurach: z Olsztyna do Ełku pojedziemy w...

Już w czerwcu pociągi pasażerskie pojadą po zelektryfikowanej trasie Ełk – Giżycko. Modernizacja obejmuje przebudowę 14 stacji, dostosowanie infrastruktury do osób z ograniczoną mobilnością oraz zwiększenie prędkości pociągów do 160 km/h. Całkowite zakończenie prac na odcinku Giżycko – Korsze planowane jest na 2026 rok.

reklama

Przebudowa 100 kilometrów torów

Trwa modernizacja linii kolejowej numer 38, łączącej Ełk z Korszami przez Giżycko. Prace obejmują elektryfikację trasy, co przyczyni się do zmniejszenia emisji spalin i skrócenia czasu przejazdu.

W ramach inwestycji przebudowanych zostanie 14 stacji i przystanków, a infrastruktura dostosowana będzie do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Aktualnie trwają intensywne prace na stacji w Giżycku oraz na całym odcinku między Ełkiem a Korszami.

reklama

Końcowe prace na stacji Giżycko

Jak powiedział w Radiu 5 Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., na stacji Giżycko gotowe są już konstrukcje peronów, przejścia podziemnego i obiektów inżynieryjnych.

„Aktualnie prowadzone są prace wykończeniowe związane z oszkleniem zadaszeń oraz realizacją elementów małej architektury. Na odcinku Ełk – Giżycko wykonawca montuje elementy sieci trakcyjnej oraz prowadzi prace związane z balastowaniem, zgrzewaniem i regulacją torów (…). Wznowienie ruchu na tym odcinku planowane jest w czerwcu” – mówił Zieliński.

Na trasie Giżycko – Korsze trwa natomiast budowa nowego toru. W Kętrzynie gotowa jest konstrukcja nowych peronów, a w Sterławkach Wielkich powstaje nowy wiadukt drogowy, który zastąpi przejazd kolejowy. To rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo ruchu.

Podróż z Olsztyna do Ełku w mniej niż dwie godziny

Po zakończeniu wszystkich prac znacząco poprawi się komfort podróżowania. Prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie do 160 km/h, a towarowych do 120 km/h.

„Pociągi pasażerskie pojadą dwukrotnie szybciej, czyli 160 zamiast 80 km/h. Skróci to czas podróży z Olsztyna do Ełku przez Korsze i Giżycko o około 50 minut. Przejazd wyniesie poniżej dwóch godzin” – zapowiada Zieliński.

Koszt inwestycji

Modernizacja odcinka Ełk – Giżycko pochłonie 649 mln zł netto, natomiast odcinka Giżycko – Korsze 876 mln zł netto.

„W kwietniu ubiegłego roku podpisaliśmy dodatkową umowę na budowę pięciu podstacji trakcyjnych do zasilania powstającej sieci trakcyjnej o wartości 233 mln zł netto” – podsumował Zieliński.

źródło: Radio5

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

7 pomysłów na prezent pod choinkę dla niej

Kup coś, co wywoła uśmiech i zainspiruje.

Migracja do Shopify krok po kroku – o czym powinieneś wiedzieć?

Ważne jest zachowanie odpowiedniej kolejności działań.

Czy używany iPhone 15 Pro to rozsądny wybór dla wymagających użytkowników?

Zakup smartfona z najwyższej półki nie zawsze musi oznaczać sięganie po fabrycznie nowy egzemplarz.

Jaki prezent na święta przygotować własnoręcznie?

Dlaczego warto postawić na upominki bożonarodzeniowe zrobione samodzielnie.

Jak przygotować gabinet stomatologiczny do codziennej pracy? Niezbędne materiały i akcesoria

Właściwe przygotowanie gabinetu stomatologicznego gwarantuje bezpieczeństwo i efektywność pracy.

Horyzonty Przyszłości: Prognoza Dominacji Technologii i Filamentów w Świecie Druku 3D

Technologia druku 3D dynamicznie przekształca się w pełnoprawny sektor przemysłowy i konsumencki.

Czym są opakowania typu display?

Displaye łączą funkcję ochronną z prezentacyjną.

Metody testowania wytrzymałości i odporności ubrań roboczych

Profesjonalna odzież robocza przechodzi szereg testów, aby zapewnić bezpieczeństwo i trwałość.

Okulary przeciwsłoneczne w górach – jak chronić oczy na dużej wysokości?

Silne nasłonecznienie, odbicie promieni słonecznych od śniegu i zwiększone promieniowanie UV stwarzają ryzyko uszkodzeń oczu.
reklama
reklama