0
5.8 C
Olsztyn
sobota, 13 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Nieuprzejmy kierowca, awaria biletomatu. Temat wraca jak bumerang

OlsztynNieuprzejmy kierowca, awaria biletomatu. Temat wraca jak bumerang

Kto mówi prawdę – nasz czytelnik czy ZDZiT. Zdaniem tego pierwszego biletomat w autobusie nie działała, a zdaniem rzecznika ZDZiT wszystko działało bez zarzutu.

reklama

Biletomaty na przystankach i w autobusach miały ułatwić mieszkańcom korzystanie z komunikacji miejskiej. W teorii wszystko brzmi pięknie – możliwość zakupu biletów jednorazowych, doładowanie karty miejskiej – wszystko bez kolejek do kiosków. Niestety jak to bywa w życiu – zapowiedzi nijak się mają do rzeczywistości. Napisał do nas mieszkaniec Olsztyna, który w ubiegłym tygodniu miał nieprzyjemność nieskutecznej próby zakupu biletu.

– Biletomaty na ulicy Wilczyńskiego nie działają, kioski w sobotę pozamykane, a w autobusie linii numer 127 biletomat również nie działa – pisze Czytelnik. W takim przypadku mieszkaniec Olsztyna postanowił kupić bilet u kierowcy. Niestety tu też napotkał problem. – Kierowca nie posiadał biletów w sprzedaży, a na pytanie kto zapłaci za mój mandat odpowiedział, że nie on jedzie jako pasażer – relacjonuje swoją nieprzyjemną przygodę z komunikacją miejską czytelnik. Kierowca poinformował także, że awaria została zgłoszona już dwa dni wcześniej, jednak nikt usterki nie usunął.

reklama
Kto mówi prawdę - nasz czytelnik czy ZDZiT. Zdaniem tego pierwszego biletomat w autobusie nie działała, a zdaniem rzecznika ZDZiT wszystko działało bez zarzutu. - Nieuprzejmy kierowca, awaria biletomatu. Temat wraca jak bumerang
Czytelnik zrobił zdjęcie na którym widać awarię biletomatu.

O awarię biletomatu zapytaliśmy Zarząd Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie. – Informuję, że biletomat we wspomnianym autobusie linii numer 127 (A828) był sprawny i przez cały dzień (6 stycznia) prowadził sprzedaż biletów. W pojeździe tym biletomat obsługuje wyłącznie transakcje bezgotówkowe. W takim przypadku,  kierowca nie ma obowiązku sprzedaży biletów – poinformował Michał Koronowski ze ZDZiT – Rzeczywiście biletomat stacjonarny na ul. Wilczyńskiego (przy DH Śliwa) został w dniu 6 stycznia w godzinach porannych uszkodzony na skutek niewłaściwego użytkowania. Awaria ta została usunięta nazajutrz – dodał rzecznik.

Kto mówi prawdę - nasz czytelnik czy ZDZiT. Zdaniem tego pierwszego biletomat w autobusie nie działała, a zdaniem rzecznika ZDZiT wszystko działało bez zarzutu. - Nieuprzejmy kierowca, awaria biletomatu. Temat wraca jak bumerang
Częsty widok na wyświetlaczach biletomatów.

Sytuacja jest o tyle dziwna, że zdaniem naszego czytelnik bieltomat w autobusie nie działał (na potwierdzenie otrzymaliśmy zdjęcia), a ZDZiT na ten temat ma zupełnie inne zdanie. Do tego dochodzi zdaniem naszego czytelnika mało uprzejmy kierowca. Nie jest to pierwsza sytuacja, w której mieszkańcy informują nas o tym, że kierowcy miejskich autobusów zachowują się wobec nich mało uprzejmie.

– Kierowca autobusu linii 127, który ma numer służbowy 530 stawia się nad pasażerami. Trzymał trzy osoby do kupna biletu przez pięć przystanków i w każdej wolnej chwili odpowiadał gburowato na prośbę zakupu. Nawet w stronę dzieci – oburza się nasz czytelnik.

Jak powinniśmy zachować się w sytuacji, w której nie mamy możliwości zakupu biletu z przyczyn technicznych?

– ZDZIT uruchomił dla pasażerów także inne możliwości zakupu biletu, jak chociażby aplikacje na telefon moBilet, SkyCash, CallPay a od 7 stycznia 2019 r. także mPay. W przypadku kontroli i braku biletu pasażer ma prawo do odwołania od nałożonej opłaty przez kontrolerów – radzi rzecznik Michał Koronowski.

Jeżeli spotkała was niedogodność w trakcie korzystania z komunikacji miejskiej – prosimy o kontakt. Piszcie do nas na redakcja@twojkurierolsztynski.pl Wspólnymi siłami postaramy się zmienić nasze autobusy w bardziej przyjazne miejsca.

Zobacz także:

22-latek driftował na śniegu BMW. Wjechał czołowo w autobus miejski

Co z tymi biletomatami?

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
11 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Jak przygotować gabinet stomatologiczny do codziennej pracy? Niezbędne materiały i akcesoria

Właściwe przygotowanie gabinetu stomatologicznego gwarantuje bezpieczeństwo i efektywność pracy.

Horyzonty Przyszłości: Prognoza Dominacji Technologii i Filamentów w Świecie Druku 3D

Technologia druku 3D dynamicznie przekształca się w pełnoprawny sektor przemysłowy i konsumencki.

Czym są opakowania typu display?

Displaye łączą funkcję ochronną z prezentacyjną.

Metody testowania wytrzymałości i odporności ubrań roboczych

Profesjonalna odzież robocza przechodzi szereg testów, aby zapewnić bezpieczeństwo i trwałość.

Okulary przeciwsłoneczne w górach – jak chronić oczy na dużej wysokości?

Silne nasłonecznienie, odbicie promieni słonecznych od śniegu i zwiększone promieniowanie UV stwarzają ryzyko uszkodzeń oczu.

Indywidualny projekt domu – od pomysłu do realizacji

Indywidualny projekt domu to spersonalizowany proces tworzenia przestrzeni mieszkalnej, dopasowany do konkretnych potrzeb.

Sprawy rozwodowe a wywiad gospodarczy w biznesie

Wywiad gospodarczy pozwala uporządkować fakty, zweryfikować informacje i przygotować dowody

Świąteczne zakupy w Intermarché Olsztyn. Zabawki, dekoracje, słodycze i gotowe specjały na świąteczny stół

Przedświąteczne zakupy w jednym miejscu. Intermarché Olsztyn z ofertą świąteczną.

Najczęstsze błędy przy zabezpieczaniu ładunku i jak ich unikać?

Nieprawidłowe zabezpieczenie ładunku generuje straty finansowe i obniża zadowolenie klientów.

Pomysły na prezenty, które trafią w serce każdego pasjonata rolnictwa

Świat rolnictwa oferuje zaskakująco wiele praktycznych i inspirujących propozycji.
reklama
reklama