0
4.3 C
Olsztyn
poniedziałek, 15 grudnia, 2025
reklama

Nowe serwisy na TKO: Sport | Nekrologi

Nieuprzejmy kierowca, awaria biletomatu. Temat wraca jak bumerang

OlsztynNieuprzejmy kierowca, awaria biletomatu. Temat wraca jak bumerang

Kto mówi prawdę – nasz czytelnik czy ZDZiT. Zdaniem tego pierwszego biletomat w autobusie nie działała, a zdaniem rzecznika ZDZiT wszystko działało bez zarzutu.

reklama

Biletomaty na przystankach i w autobusach miały ułatwić mieszkańcom korzystanie z komunikacji miejskiej. W teorii wszystko brzmi pięknie – możliwość zakupu biletów jednorazowych, doładowanie karty miejskiej – wszystko bez kolejek do kiosków. Niestety jak to bywa w życiu – zapowiedzi nijak się mają do rzeczywistości. Napisał do nas mieszkaniec Olsztyna, który w ubiegłym tygodniu miał nieprzyjemność nieskutecznej próby zakupu biletu.

– Biletomaty na ulicy Wilczyńskiego nie działają, kioski w sobotę pozamykane, a w autobusie linii numer 127 biletomat również nie działa – pisze Czytelnik. W takim przypadku mieszkaniec Olsztyna postanowił kupić bilet u kierowcy. Niestety tu też napotkał problem. – Kierowca nie posiadał biletów w sprzedaży, a na pytanie kto zapłaci za mój mandat odpowiedział, że nie on jedzie jako pasażer – relacjonuje swoją nieprzyjemną przygodę z komunikacją miejską czytelnik. Kierowca poinformował także, że awaria została zgłoszona już dwa dni wcześniej, jednak nikt usterki nie usunął.

reklama
Kto mówi prawdę - nasz czytelnik czy ZDZiT. Zdaniem tego pierwszego biletomat w autobusie nie działała, a zdaniem rzecznika ZDZiT wszystko działało bez zarzutu. - Nieuprzejmy kierowca, awaria biletomatu. Temat wraca jak bumerang
Czytelnik zrobił zdjęcie na którym widać awarię biletomatu.

O awarię biletomatu zapytaliśmy Zarząd Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie. – Informuję, że biletomat we wspomnianym autobusie linii numer 127 (A828) był sprawny i przez cały dzień (6 stycznia) prowadził sprzedaż biletów. W pojeździe tym biletomat obsługuje wyłącznie transakcje bezgotówkowe. W takim przypadku,  kierowca nie ma obowiązku sprzedaży biletów – poinformował Michał Koronowski ze ZDZiT – Rzeczywiście biletomat stacjonarny na ul. Wilczyńskiego (przy DH Śliwa) został w dniu 6 stycznia w godzinach porannych uszkodzony na skutek niewłaściwego użytkowania. Awaria ta została usunięta nazajutrz – dodał rzecznik.

Kto mówi prawdę - nasz czytelnik czy ZDZiT. Zdaniem tego pierwszego biletomat w autobusie nie działała, a zdaniem rzecznika ZDZiT wszystko działało bez zarzutu. - Nieuprzejmy kierowca, awaria biletomatu. Temat wraca jak bumerang
Częsty widok na wyświetlaczach biletomatów.

Sytuacja jest o tyle dziwna, że zdaniem naszego czytelnik bieltomat w autobusie nie działał (na potwierdzenie otrzymaliśmy zdjęcia), a ZDZiT na ten temat ma zupełnie inne zdanie. Do tego dochodzi zdaniem naszego czytelnika mało uprzejmy kierowca. Nie jest to pierwsza sytuacja, w której mieszkańcy informują nas o tym, że kierowcy miejskich autobusów zachowują się wobec nich mało uprzejmie.

– Kierowca autobusu linii 127, który ma numer służbowy 530 stawia się nad pasażerami. Trzymał trzy osoby do kupna biletu przez pięć przystanków i w każdej wolnej chwili odpowiadał gburowato na prośbę zakupu. Nawet w stronę dzieci – oburza się nasz czytelnik.

Jak powinniśmy zachować się w sytuacji, w której nie mamy możliwości zakupu biletu z przyczyn technicznych?

– ZDZIT uruchomił dla pasażerów także inne możliwości zakupu biletu, jak chociażby aplikacje na telefon moBilet, SkyCash, CallPay a od 7 stycznia 2019 r. także mPay. W przypadku kontroli i braku biletu pasażer ma prawo do odwołania od nałożonej opłaty przez kontrolerów – radzi rzecznik Michał Koronowski.

Jeżeli spotkała was niedogodność w trakcie korzystania z komunikacji miejskiej – prosimy o kontakt. Piszcie do nas na redakcja@twojkurierolsztynski.pl Wspólnymi siłami postaramy się zmienić nasze autobusy w bardziej przyjazne miejsca.

Zobacz także:

22-latek driftował na śniegu BMW. Wjechał czołowo w autobus miejski

Co z tymi biletomatami?

Przeczytaj także

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
11 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

7 pomysłów na prezent pod choinkę dla niej

Kup coś, co wywoła uśmiech i zainspiruje.

Migracja do Shopify krok po kroku – o czym powinieneś wiedzieć?

Ważne jest zachowanie odpowiedniej kolejności działań.

Czy używany iPhone 15 Pro to rozsądny wybór dla wymagających użytkowników?

Zakup smartfona z najwyższej półki nie zawsze musi oznaczać sięganie po fabrycznie nowy egzemplarz.

Jaki prezent na święta przygotować własnoręcznie?

Dlaczego warto postawić na upominki bożonarodzeniowe zrobione samodzielnie.

Jak przygotować gabinet stomatologiczny do codziennej pracy? Niezbędne materiały i akcesoria

Właściwe przygotowanie gabinetu stomatologicznego gwarantuje bezpieczeństwo i efektywność pracy.

Horyzonty Przyszłości: Prognoza Dominacji Technologii i Filamentów w Świecie Druku 3D

Technologia druku 3D dynamicznie przekształca się w pełnoprawny sektor przemysłowy i konsumencki.

Czym są opakowania typu display?

Displaye łączą funkcję ochronną z prezentacyjną.

Metody testowania wytrzymałości i odporności ubrań roboczych

Profesjonalna odzież robocza przechodzi szereg testów, aby zapewnić bezpieczeństwo i trwałość.

Okulary przeciwsłoneczne w górach – jak chronić oczy na dużej wysokości?

Silne nasłonecznienie, odbicie promieni słonecznych od śniegu i zwiększone promieniowanie UV stwarzają ryzyko uszkodzeń oczu.
reklama
reklama