1 C
Olsztyn
czwartek, 7 listopada, 2024
reklama

Nieuprzejmy kierowca, awaria biletomatu. Temat wraca jak bumerang

OlsztynNieuprzejmy kierowca, awaria biletomatu. Temat wraca jak bumerang

Kto mówi prawdę – nasz czytelnik czy ZDZiT. Zdaniem tego pierwszego biletomat w autobusie nie działała, a zdaniem rzecznika ZDZiT wszystko działało bez zarzutu.

Biletomaty na przystankach i w autobusach miały ułatwić mieszkańcom korzystanie z komunikacji miejskiej. W teorii wszystko brzmi pięknie – możliwość zakupu biletów jednorazowych, doładowanie karty miejskiej – wszystko bez kolejek do kiosków. Niestety jak to bywa w życiu – zapowiedzi nijak się mają do rzeczywistości. Napisał do nas mieszkaniec Olsztyna, który w ubiegłym tygodniu miał nieprzyjemność nieskutecznej próby zakupu biletu.

– Biletomaty na ulicy Wilczyńskiego nie działają, kioski w sobotę pozamykane, a w autobusie linii numer 127 biletomat również nie działa – pisze Czytelnik. W takim przypadku mieszkaniec Olsztyna postanowił kupić bilet u kierowcy. Niestety tu też napotkał problem. – Kierowca nie posiadał biletów w sprzedaży, a na pytanie kto zapłaci za mój mandat odpowiedział, że nie on jedzie jako pasażer – relacjonuje swoją nieprzyjemną przygodę z komunikacją miejską czytelnik. Kierowca poinformował także, że awaria została zgłoszona już dwa dni wcześniej, jednak nikt usterki nie usunął.

Nieuprzejmy kierowca, awaria biletomatu. Temat wraca jak bumerang zdzit Olsztyn, Wiadomości
Czytelnik zrobił zdjęcie na którym widać awarię biletomatu.

O awarię biletomatu zapytaliśmy Zarząd Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie. – Informuję, że biletomat we wspomnianym autobusie linii numer 127 (A828) był sprawny i przez cały dzień (6 stycznia) prowadził sprzedaż biletów. W pojeździe tym biletomat obsługuje wyłącznie transakcje bezgotówkowe. W takim przypadku,  kierowca nie ma obowiązku sprzedaży biletów – poinformował Michał Koronowski ze ZDZiT – Rzeczywiście biletomat stacjonarny na ul. Wilczyńskiego (przy DH Śliwa) został w dniu 6 stycznia w godzinach porannych uszkodzony na skutek niewłaściwego użytkowania. Awaria ta została usunięta nazajutrz – dodał rzecznik.

Nieuprzejmy kierowca, awaria biletomatu. Temat wraca jak bumerang zdzit Olsztyn, Wiadomości
Częsty widok na wyświetlaczach biletomatów.

Sytuacja jest o tyle dziwna, że zdaniem naszego czytelnik bieltomat w autobusie nie działał (na potwierdzenie otrzymaliśmy zdjęcia), a ZDZiT na ten temat ma zupełnie inne zdanie. Do tego dochodzi zdaniem naszego czytelnika mało uprzejmy kierowca. Nie jest to pierwsza sytuacja, w której mieszkańcy informują nas o tym, że kierowcy miejskich autobusów zachowują się wobec nich mało uprzejmie.

– Kierowca autobusu linii 127, który ma numer służbowy 530 stawia się nad pasażerami. Trzymał trzy osoby do kupna biletu przez pięć przystanków i w każdej wolnej chwili odpowiadał gburowato na prośbę zakupu. Nawet w stronę dzieci – oburza się nasz czytelnik.

Jak powinniśmy zachować się w sytuacji, w której nie mamy możliwości zakupu biletu z przyczyn technicznych?

– ZDZIT uruchomił dla pasażerów także inne możliwości zakupu biletu, jak chociażby aplikacje na telefon moBilet, SkyCash, CallPay a od 7 stycznia 2019 r. także mPay. W przypadku kontroli i braku biletu pasażer ma prawo do odwołania od nałożonej opłaty przez kontrolerów – radzi rzecznik Michał Koronowski.

Jeżeli spotkała was niedogodność w trakcie korzystania z komunikacji miejskiej – prosimy o kontakt. Piszcie do nas na redakcja@twojkurierolsztynski.pl Wspólnymi siłami postaramy się zmienić nasze autobusy w bardziej przyjazne miejsca.

Zobacz także:

22-latek driftował na śniegu BMW. Wjechał czołowo w autobus miejski

Co z tymi biletomatami?

reklama
reklama

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama

11 KOMENTARZY

11 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Pasazer2
29 stycznia 2019 09:51

Zeby nie rozpraszac kierowcy najlepiej miec odliczona kwote na bilet, w takiej sytuacji jeszcze mi sie nie zdarzyło aby kierowca autobusu nie sprzedal mi biletu. Jak ktos podejdzie i bedzie chcial zaplacic banknotem to nie ma co sie dziwic, ze uslyszy odmowę

Normalny człowiek
20 stycznia 2019 09:07

Kierowca jest skupiony drodze i na tym co w około niego sie dzieje, każde rozproszenie powoduje narazenie pasażerów na utrate zdrowia a nawet życia. W nosie on was miał i wasze nieroztropne zachowanie. To wy odpowiadacie za to, że wchodzicie do autobusu bez biletu!! A przecież mogliście kupic go wcześnie np w piatek!!. Jest teraz tyle możliwości kupna biletu ale po co ?! Jak można niczym sie nie przejmować i jeszcze z pretensję mieć do kierowcy od którego zależy wasze życie . jestescie rozpieszczonymi holerykami, którzy nie maja poważnych problemów i szukacie winy tylko u innych nie patrzac na siebie

Polecane