16.6 C
Olsztyn
wtorek, 17 czerwca, 2025
reklama

Nieuprzejmy kierowca, awaria biletomatu. Temat wraca jak bumerang

OlsztynNieuprzejmy kierowca, awaria biletomatu. Temat wraca jak bumerang
Google News Obserwuj nas w Google

Kto mówi prawdę – nasz czytelnik czy ZDZiT. Zdaniem tego pierwszego biletomat w autobusie nie działała, a zdaniem rzecznika ZDZiT wszystko działało bez zarzutu.

reklama

Biletomaty na przystankach i w autobusach miały ułatwić mieszkańcom korzystanie z komunikacji miejskiej. W teorii wszystko brzmi pięknie – możliwość zakupu biletów jednorazowych, doładowanie karty miejskiej – wszystko bez kolejek do kiosków. Niestety jak to bywa w życiu – zapowiedzi nijak się mają do rzeczywistości. Napisał do nas mieszkaniec Olsztyna, który w ubiegłym tygodniu miał nieprzyjemność nieskutecznej próby zakupu biletu.

– Biletomaty na ulicy Wilczyńskiego nie działają, kioski w sobotę pozamykane, a w autobusie linii numer 127 biletomat również nie działa – pisze Czytelnik. W takim przypadku mieszkaniec Olsztyna postanowił kupić bilet u kierowcy. Niestety tu też napotkał problem. – Kierowca nie posiadał biletów w sprzedaży, a na pytanie kto zapłaci za mój mandat odpowiedział, że nie on jedzie jako pasażer – relacjonuje swoją nieprzyjemną przygodę z komunikacją miejską czytelnik. Kierowca poinformował także, że awaria została zgłoszona już dwa dni wcześniej, jednak nikt usterki nie usunął.

reklama
Kto mówi prawdę - nasz czytelnik czy ZDZiT. Zdaniem tego pierwszego biletomat w autobusie nie działała, a zdaniem rzecznika ZDZiT wszystko działało bez zarzutu. - Nieuprzejmy kierowca, awaria biletomatu. Temat wraca jak bumerang
Czytelnik zrobił zdjęcie na którym widać awarię biletomatu.

O awarię biletomatu zapytaliśmy Zarząd Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie. – Informuję, że biletomat we wspomnianym autobusie linii numer 127 (A828) był sprawny i przez cały dzień (6 stycznia) prowadził sprzedaż biletów. W pojeździe tym biletomat obsługuje wyłącznie transakcje bezgotówkowe. W takim przypadku,  kierowca nie ma obowiązku sprzedaży biletów – poinformował Michał Koronowski ze ZDZiT – Rzeczywiście biletomat stacjonarny na ul. Wilczyńskiego (przy DH Śliwa) został w dniu 6 stycznia w godzinach porannych uszkodzony na skutek niewłaściwego użytkowania. Awaria ta została usunięta nazajutrz – dodał rzecznik.

Kto mówi prawdę - nasz czytelnik czy ZDZiT. Zdaniem tego pierwszego biletomat w autobusie nie działała, a zdaniem rzecznika ZDZiT wszystko działało bez zarzutu. - Nieuprzejmy kierowca, awaria biletomatu. Temat wraca jak bumerang
Częsty widok na wyświetlaczach biletomatów.

Sytuacja jest o tyle dziwna, że zdaniem naszego czytelnik bieltomat w autobusie nie działał (na potwierdzenie otrzymaliśmy zdjęcia), a ZDZiT na ten temat ma zupełnie inne zdanie. Do tego dochodzi zdaniem naszego czytelnika mało uprzejmy kierowca. Nie jest to pierwsza sytuacja, w której mieszkańcy informują nas o tym, że kierowcy miejskich autobusów zachowują się wobec nich mało uprzejmie.

– Kierowca autobusu linii 127, który ma numer służbowy 530 stawia się nad pasażerami. Trzymał trzy osoby do kupna biletu przez pięć przystanków i w każdej wolnej chwili odpowiadał gburowato na prośbę zakupu. Nawet w stronę dzieci – oburza się nasz czytelnik.

Jak powinniśmy zachować się w sytuacji, w której nie mamy możliwości zakupu biletu z przyczyn technicznych?

– ZDZIT uruchomił dla pasażerów także inne możliwości zakupu biletu, jak chociażby aplikacje na telefon moBilet, SkyCash, CallPay a od 7 stycznia 2019 r. także mPay. W przypadku kontroli i braku biletu pasażer ma prawo do odwołania od nałożonej opłaty przez kontrolerów – radzi rzecznik Michał Koronowski.

Jeżeli spotkała was niedogodność w trakcie korzystania z komunikacji miejskiej – prosimy o kontakt. Piszcie do nas na redakcja@twojkurierolsztynski.pl Wspólnymi siłami postaramy się zmienić nasze autobusy w bardziej przyjazne miejsca.

Zobacz także:

22-latek driftował na śniegu BMW. Wjechał czołowo w autobus miejski

Co z tymi biletomatami?

Zostaw opinię pod artykułem

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama

11 KOMENTARZY

Włącz powiadomienia e-mail
Wyślij maila o
11 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Jak dobrać prądownicę do różnych typów pożarów i systemów zasilania

Skuteczność akcji gaśniczej w dużej mierze zależy od właściwego doboru sprzętu.

Czyszczenie laserowe metalu – nowoczesna metoda obróbki powierzchni

Technologia laserowa zrewolucjonizowała wiele gałęzi przemysłu, w tym procesy czyszczenia metali.

Kompleksowe usługi doradcy podatkowego – co warto wiedzieć?

Kim jest doradca podatkowy i dlaczego warto korzystać z jego usług?

Umowa dożywocia a zachowek

Zachowek nierzadko prowadzi do napięć pomiędzy spadkobiercami a osobami obdarowanymi jeszcze za życia spadkodawcy.

Koszty i oszczędności związane z wynajmem toalet przenośnych na działkę i budowę

Planując organizację sanitariatów na działce rekreacyjnej lub placu budowy, warto rozważyć wynajem toalet przenośnych.

Sztućce — elegancja i funkcjonalność na Twoim stole

Właściwie dobrane sztućce potrafią odmienić aranżację stołu i uwydatnić wyjątkowy charakter posiłku.

Jak długo ważna jest e-recepta?

Chcesz mieć pewność, że zdążysz zrealizować swoją e‑receptę? Koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Praca zdalna w księgowości: za i przeciw

Dlaczego księgowy jest zainteresowany pracą zdalną?

Przewodnik po Toruniu – Odkryj Toruń na nowo

Toruń to średniowieczna perła Polski, wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.
reklama
reklama