4 C
Olsztyn
poniedziałek, 18 listopada, 2024
reklama

Mieszkańcy Olsztyna będą mogli wykonać bezpłatne badania profilaktyczne

WiadomościMieszkańcy Olsztyna będą mogli wykonać bezpłatne badania profilaktyczne

Już 21 lipca mieszkańcy Olsztyna będą mieli możliwość wykonania bezpłatnych badań profilaktycznych w ramach kampanii społecznej „Zentiva – Zmieniamy Przyzwyczajenia”. Mieszkańcy będą mogli wykonać badania EKG, ciśnienia, saturacji krwi, analizę BMI, wypełnić kwestionariusz dot. nietrzymania moczu i skonsultować wyniki z lekarzem specjalistą – urologiem.

Badanie opinii pt. „Stan Zdrowia Polaków” przeprowadzone w ramach kampanii „Zentiva – Zmieniamy Przyzwyczajenia” wykazało, że profilaktyka zdrowia w pandemii nie jest dla Polaków priorytetem: co trzeci pytany nie wykonał w ciągu 6 miesięcy żadnych badań profilaktycznych, a ponad połowa respondentów przyznaje, że koronawirus znacznie zmniejszył częstotliwość ich wykonywania. Wniosek jest oczywisty – rzeczywistość pandemiczna nie sprzyja regularnym badaniom diagnostycznym i trosce o zdrowie. Co więcej, blisko połowa badanych, bo 49,1% zadeklarowała, że szuka porad zdrowotnych w Internecie.

– Niepokoi fakt, że bardzo duża grupa Polaków próbuje leczyć się w oparciu o porady pozyskane z Internetu jednocześnie rezygnując z wykonywania regularnych badań profilaktycznych. Eksperci są zgodni, że ten trend należy koniecznie odwrócić. Dlatego podjęliśmy decyzję o uruchomieniu akcji bezpłatnych badań przesiewowych – komentuje Zofia Kurek-Maciejewicz, Head of Communications Zentiva Polska.

Jaki jest cel akcji?

Celem akcji jest zachęcenie Polaków do badań profilaktycznych, a także przełamanie szkodliwych stereotypów i tematów tabu wobec przypadłości, uznawanych przez społeczeństwo za wstydliwe. Duży problem dla pacjentów stanowi podzielenie się z lekarzem informacjami o chorobach intymnych. Co piąty respondent badania zadeklarował, że nie powiedziałaby lub nie wie czy powiedziałaby lekarzowi o problemie nietrzymania moczu. W Polsce z tą dolegliwością zmaga się około 2 milionów osób. W większości przypadków ze schorzeniem tym mierzą się kobiety po 40 roku życia. W związku z intymnym charakterem dolegliwości, szacuje się, że faktyczne statystyki mogą być znacznie większe.

– Elementem niezwykle ważnym w diagnostyce pęcherza nadreaktywnego i NTM (nietrzymanie moczu) jest wywiad lekarza z pacjentem. Na podstawie takiej rozmowy jest on w stanie ocenić rodzaj oraz nasilenie dolegliwości. W związku z intymnym charakterem choroby, pacjenci decydują się na wizytę u lekarza kiedy objawy są znacznie nasilone i utrudniają normalne funkcjonowanie pacjenta. W takich sytuacjach schorzenie może być już w zaawansowanym stadium rozwoju. Dlatego profilaktyka w tym zakresie jest tak istotna – mówi prof. dr hab. n. med. Ewa Barcz, Międzyleski Szpital Specjalistyczny w Warszawie, ekspertka Rady Naukowej kampanii „Zentiva – Zmieniamy Przyzwyczajenia”.

Punkt mobilny stanie w Olsztynie

Kampania społeczna „Zentiva – Zmieniamy Przyzwyczajenia” wychodzi naprzeciw potrzebie edukacji i diagnostyki polskiego społeczeństwa. W okresie od czerwca do września mobilny punkt diagnostyczny odwiedzi 23 miasta w Polsce. Każdy miesiąc poświęcony będzie edukacji w czterech obszarach profilaktyki zdrowotnej. W czerwcu realizowane były bezpłatne badania z zakresu kardiologii, lipiec to miesiąc urologii oraz ginekologii, sierpień – reumatologii, a wrzesień związany jest z chorobą Alzheimera. Podczas każdej akcji pacjenci będą mogli skonsultować się z lekarzem specjalistą.

W dniu 21 lipca mobilny punkt diagnostyczny będzie czekał na mieszkańców Olsztyna w godzinach 8:00-16:00 na Placu Dunikowskiego. Na miejscu będzie dostępny wykwalifikowany personel medyczny, który omówi z pacjentami wyniki przeprowadzonych badań pod kątem profilaktyki chorób układu moczowego.

Mapę dokładnych terminów i przystanków mobilnego punktu diagnostycznego w kolejnych miastach można śledzić na stronie www.zmieniamyprzyzwyczajenia.pl.

Sorry, there are no polls available at the moment.

O firmie Zentiva

Zentiva jest producentem wysokiej jakości leków w przystępnej cenie, które trafiają do pacjentów w Europie i poza nią. Firma zatrudnia 4,5 tys. pracowników i ma sieć zakładów produkcyjnych, w tym flagowe fabryki w Pradze, Bukareszcie i Ankleshwar. Zentiva pragnie być liderem markowych i generycznych leków w Europie, by w ten sposób lepiej zaspokajać codzienne potrzeby zdrowotne pacjentów.

– Dążymy do tego, by opieka zdrowotna stała się prawem, a nie przywilejem. Ludzie szczególnie w dzisiejszych czasach potrzebują dostępu do dobrej jakości leków i opieki zdrowotnej w przystępnej cenie. Współpracujemy z lekarzami, farmaceutami, hurtowniami, organami regulacyjnymi i władzami, by wspólnie tworzyć najlepsze rozwiązania problemów życia codziennego – czytamy.

Źródło: Zentiva

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
0 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Polecane