Na tramwaje poczekamy do ostatniego kwartału 2015 roku, ale już miasto szuka “twarzy” informacyjnej tego przedsięwzięcia i ogłasza konkurs na stanowisko rzecznika.
Przyszły rzecznik będzie inspektorem ds. promocji i kontaktów z mediami. Ma opracować plan promocji i ściśle współpracować ze swoim ratuszowym odpowiednikiem – Anetą Szpaderską. Ma być także aktywny na innym polu – udzielać informacji na platformie konsultacji społecznych. Ze względu na ogrom inwestycji i kontrowersje wokół budowy linii tramwajowych na pewno będzie miał wiele pracy. Zaskakiwać może fakt, że w jego kompetencjach ma znaleźć się także przygotowywanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie działań promocyjnych projektu, a to – według osób odpowiedzialnych za udzielanie zamówień, z którymi rozmawialiśmy – zupełnie inna para kaloszy i wyższa szkoła jazdy. Bo albo się jest specjalistą od PR albo od zamówień publicznych. Co ciekawe przyszły rzecznik musi się liczyć z niestabilnością zatrudnienia i umową czasową, bo w ogłoszeniu widnieje informacja “Dopuszcza się zatrudnienie na czas określony”.