fbpx

Poinformuj nas: alarm@tko.pl

sobota, 27 lutego, 2021

Poinformuj nas: alarm@tko.pl

Samorząd liczy na wielu turystów na Warmii i Mazurach w 2021 r.

Wiadomości Samorząd liczy na wielu turystów na Warmii i Mazurach w 2021 r.

Samorząd województwa spodziewa się, że w 2021 r. Warmia i Mazury będą równie popularne wśród turystów jak w tym roku. Pandemia powoduje, że będziemy wybierać indywidualny wypoczynek w czystych, zielonych regionach – uważa marszałek województwa Gustaw Brzezin.

„Turystyka, ta światowa, krajowa oraz w regionie, bardzo mocno odczuła skutki pandemii Covid-19. Pozytywnym faktem w tej trudnej sytuacji branży jest ruch turystyczny w regionie odnotowany w III kwartale roku. Warmia i Mazury cieszyły się popularnością i jako jedyne województwo w tym okresie nie odnotowaliśmy w statystykach spadku turystów goszczących w regionie” – powiedział marszałek Brzezin.

Dodał, że samorząd województwa nie ustaje jednak w promocji turystycznej, którą prowadzi na wielu obszarach. „Analizujemy też sytuację i przewidujemy, że zachowania turystów w roku 2021 będą zbliżone do tych z roku 2020. Będą preferowane czyste, zielone regiony i wypoczynek nastawiony na naturę, dlatego od jesieni kontynuujemy kolejne działania promocyjne, w partnerstwie z organizacjami turystycznymi” – wyjaśnił.

Jak wynika z analiz samorządu, w trudnej sytuacji, w której znalazła się turystyka w 2020 r. w związku z pandemią COVID-19, koniecznością zamykania hoteli i ograniczenia wyjazdów turystycznych, pocieszającą informacją jest wysoki ruch turystyczny na Warmii i Mazurach w ostatnich miesiącach – od lipca do września.

Turyści odwiedzali region w tym czasie chętnie i ruch był porównywalny do analogicznego okresu 2019 r. To wyróżniło region spośród innych polskich województw. Zainteresowaniem cieszył się odpoczynek w miejscach o dużych walorach przyrodniczych, w tym hotelach. Duże obłożenie dotyczyło też agroturystyki. Gorzej sytuacja wyglądała natomiast w segmencie hoteli miejskich, w których większy udział ma turystyka biznesowa.

Od czerwca samorząd województwa, m.in. wspólnie z Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizacją Turystyczną, promował region np. w mediach społecznościowych (głównie na kanale FB), portalach internetowych, w środkach komunikacji publicznej, m.in. w pociągach Intercity – w artykułach w magazynie pokładowych przewoźnika – oraz w Metrze Warszawskim, z którego dziennie korzysta 900 tys. osób. Akcja obejmowała promocję na 40 nośnikach Citylight.

Duży zasięg miała promocja i aktywność w mediach społecznościowych. Kanał Mazury.Travel prowadzony przez Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizację Turystyczną i samorząd województwa miesięcznie notował nawet ponad 500 tys. użytkowników. Region przypominał m.in. tamtejsze zabytki, walory przyrodnicze, szlaki kajakowe oraz rowerowe. Popularnością cieszy się kanał instagramowy Mazury.Travel, a także konto twitterowe Mazury.Travel.

Materiały o regionie, m.in. w postaci spotu promującego, pojawiały się często także na kontach zagranicznych Polskiej Organizacji Turystycznej – na Facebooku oraz Twitterze m.in. niemieckiej Polen.Travel, francuskiej Office Polanais de Tourisme, holenderskiej Polen Travel NL, szwedzkiej Polen Travel SE. Dzięki aktywności Polskiej Organizacji Turystycznej ukazywały się również artykuły w prasie zagranicznej – holenderski magazyn Seasons, angielski The Times (art.internetowy), thetimes.co.uk oraz DailyMail dailymail.co.uk.

Przeczytaj także:

Jak oceniasz?
ŹródłoPAP
Subskrybuj
Powiadom o
guest


Każdy obywatel RP ma prawo do wyrażania swojej opinii w granicach określonych przez prawo – niedopuszczalne więc jest znieważanie, pomawianie, nawoływanie do popełnienia przestępstwa czy ogólnie rzecz określając „hejtowanie”. Publikując opinię wyrażasz zgodę na  regulamin serwisu. Redakcja TKO nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Administratorem Twoich danych osobowych jest WAMA Media Group sp. z o.o. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.


0 Komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

Warte uwagi

Warte uwagi

Przeczytaj także:

0
Jaka jest twoja opinia na ten temat? x
()
x