Deweloper Retail Provider, który jest właścicielem terenu dworca PKS w Olsztynie, dostał zgodę na wyburzenie dworca. To ma być pierwszy krok do stworzenia ich centrum wielofunkcyjnego „Synergia”.
Od wielu miesięcy toczy się sprawa przerobienia dworca PKP. W tym miejscu powstał jednak konflikt interesów, spółki PKP, której własnością jest dworzec PKP i prywatnego dewelopera, firmy Retail Provider, która zarządza terenem dworca PKS. O konflikcie i rozbieżnych wizjach na to, jak ma wyglądać finalnie nowy dworzec pisaliśmy tutaj: Czy nowy dworzec w ogóle powstanie? Piętrzą się komplikacje.
Prezes Retail Provider, Rafał Twarowski nie kryje swojego zadowolenia z postępów, które czyni w kierunku dalszych prac na kwestią wybudowania nowego dworca. Przypomnijmy, że Retail Provider i PKP miałyby przedstawić wspólną wizję na zagospodarowanie tego terenu, jednak tak się nie stało. Zarówno kolejarze, jak i deweloper, mają zupełnie inne plany co do wyglądu i funkcjonalności nowego obiektu w Olsztynie. Żadna ze stron nie chce ustąpić, choć prezes Retail Provider deklaruje chęć do rozmów, lecz jak twierdzi, PKP rozmawiać nie chce.
Istotną informacją, która pojawiła się przy decyzji o wyburzenie dworca PKS, jest rozebranie ikonicznego wieżowca, który góruje nad dworcem. Jest to biurowiec pracowników przewozów regionalnych. Obiekt zostanie zrównany z ziemią wraz z pozostałą częścią budynku.
Ciekawa jestem, ile ta zgoda kosztowała? Jakieś 10%?
Skandal. Co na to CBA?