10 C
Olsztyn
piątek, 21 czerwca, 2024
reklama

Serwis olsztyn24.com wpisał się w propagandę Kremla wymierzoną w NATO? Służby specjalne ostrzegają

OlsztynSerwis olsztyn24.com wpisał się w propagandę Kremla wymierzoną w NATO? Służby specjalne...

Polska znów stała się celem ataku informacyjnego obliczonego na destabilizację współpracy militarnej z USA – twierdzi Stanisław Żaryn, rzecznik Rzecznik Prasowy Ministra Koordynatora Służb Specjalnych i podaje przykłady działań “wpisujących się w propagandę Kremla”. Są to m.in. atak hakerski i spreparowane w intrenecie treści.

reklama

Stanisław Żaryn opublikował na stronach rządowych artykuł, w którym przedstawia przykłady ataków informacyjnych na Polskę.

“Polska znów stała się celem ataków informacyjnych, zbieżnych z działaniami Kremla wymierzonymi w Zachód, w szczególności w kraje NATO. Autorzy działań wykorzystali znane już metody: atak hakerski, podmianę treści na stronach internetowych, a także spreparowany wywiad amerykańskiego generała. Atak informacyjny dotyczył współpracy wojskowej między Polską a USA” – napisał Żaryn.

reklama

Według niego, w wyniku działań informacyjnych na kilku polskich stronach internetowych doszło do opublikowania treści “wpisujących się w propagandę Kremla wymierzoną w NATO”. Za pomocą narzędzi cybernetycznych, w tym ataków hakerskich, doszło do umieszczenia w serwisach treści odnoszącej się do ćwiczeń Defender Europe-20, przekonuje rzecznik.

Za przykład podaje materiał umieszczony m.in. na stronach: Niezalezna.pl, Olsztyn24.com, RadioSzczecin.pl, ePoznan.pl, a także na stronie gminy Orzysz – teksty były promowane również w mediach społecznościowych. Żaryn zamieścił printscreeny stron internetowych z artykułem pt.: “Amerykanie +chwalą+ pobyt w Drawsku. +Jedyne czym mogą strzelić to gumki od majtek+”

Serwis olsztyn24.com wpisał się w propagandę Kremla wymierzoną w NATO? Służby specjalne ostrzegają Serwis olsztyn24.com wpisał się w propagandę Kremla wymierzoną w NATO? Służby specjalne ostrzegają

reklama

“W użytym artykule zamieszczono m.in. spreparowane wypowiedzi amerykańskiego dowódcy oraz zawarto tezy mające na celu ośmieszanie Wojska Polskiego, dezawuowanie Polski, a także osłabianie morale żołnierzy. Autor przekazu za oczywistość uznał opinię, że Polska armia jest w złym stanie” – twierdzi rzecznik.

Dodaje, że dla uwiarygodnienia treści w artykułach zawarto wskazanie, że pochodzą one z agencji prasowych. Teksty, o których pisze, zostały zablokowane przez administratorów serwisów. Jednakże kilka portali zostało ponownie zainfekowanych treścią.

Żaryn ocenia, że umieszczone w artykułach treści korespondują z długofalowymi działaniami Federacji Rosyjskiej przeciwko Polsce. Według niego nagłaśniane tezy miały przede wszystkim na celu: “uderzanie w spoistość NATO i możliwości wspólnego operowania przez Wojsko Polskie i Armię USA, destabilizację relacji politycznych Polska-USA, ośmieszanie Wojska Polskiego, prezentowanie rzekomego zacofania polskiej armii, oskarżanie armii RP o złe przygotowanie i wyszkolenie polskich żołnierzy, podważanie wiarygodności Szefa MON, ośmieszanie go w oczach wojskowych, podważanie oficjalnych dokumentów dot. zagrożeń dla RP, osłabianie wiarygodności Wojsk Obrony Terytorialnej”.

Rzecznik informuje też, że artykuł zawierający “tożsamą treść, którą umieszczono w polskich serwisach”, opublikował również angielskojęzyczny portal The Duran (theduran.com) – “trwale zaangażowany w promowanie rosyjskiej propagandy i działania dezinformacyjne”.

Według niego, w tekście pt.: “Amerykański oficjel nie ma litości dla polskich żołnierzy” (US official had no mercy for Polish soldiers – tytuł ang.) zawarta została angielska wersja artykułu umieszczonego na polskich portalach. Takie same wpisy umieszczono, powołując się na The Duran również na innych portalach angielskojęzycznych – twierdzi.

“W tym samym dniu przywołany portal The Duran dokonał kolejnego ataku informacyjnego na polską politykę militarną, umieszczając na swojej stronie spreparowany wywiad z amerykańskim generałem broni Christopherem G. Cavoli. Tekst +rozmowy+ przedrukowały inne portale, zwiększając skalę oddziaływania fałszywego przekazu” – pisze Żaryn.

Ocenia też, że wspomniana publikacja zawierała wskazanie, że jest tłumaczeniem wywiadu, jakiego generał Cavoli miał rzekomo udzielić – “Gazecie Polskiej”. “Przywoływanie nazw polskich mediów, a także nazwiska dziennikarki rzekomo prowadzącej wywiad, miało na celu uwiarygodnienie przekazu i zalegalizowanie jego pochodzenia w oczach angielskojęzycznych odbiorców” – ocenia rzecznik.

Podkreśla, że tezy zawarte w “wywiadzie” były wymierzone zarówno w Polskę, jak i w kraje bałtyckie. “Wypowiedzi” gen. Cavoli zawierały oskarżenia pod adresem Polski o słabe przygotowanie ćwiczeń Defender 20 oraz poważne zapóźnienia w infrastrukturze. “Znacznie gorzej ocenione zostały kraje bałtyckie. Litwa, Łotwa i Estonia były prezentowane jako państwa, które – będąc krajami przyjmującymi wojska sojusznicze – nie podejmują należytych wysiłków. Tezy przypisane gen. Cavoli podawały w wątpliwość zasadność dalszej współpracy między USA a krajami bałtyckimi” – napisał rzecznik.

“Zidentyfikowane działania wpisują się w strategiczne cele aktywności Federacji Rosyjskiej wymierzonej w NATO. Kreml stara się rozbijać spoistość Sojuszu, osłabiać zaangażowanie USA w Europie, jak również podważać status państw wschodniej flanki NATO, dążąc do trwałego osłabienia zdolności wojskowych na tym terenie. Rosyjskie ataki informacyjne są na stałe wymierzone we współpracę militarną Polski i USA. Zidentyfikowane działania zbiegają się w czasie z rozpoczęciem kolejnej fazy ćwiczeń DEFENDER-Europe-20, które odbywają się w Polsce” – konkluduje Żaryn.

reklama

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama

2 KOMENTARZY

2 komentarzy
Najlepsze
Najnowsze Najstarsze
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Pycha zaraz przed upadkiem.
29 maja 2020 16:56

w taką sieć dał się złapać AS Olsztyn24.pl emeryt- inspektor policji.Wszechwiedzący B.
Wstyd jak nic.Przemądrzałość, arogancja , dostała kopa w zad.

Zamknąć, ukarać
28 maja 2020 15:55

Od dawna uważam, że Olsztyn24.pl to gadzinówka. Zablokowana możliwość komentowania i artykuły, które są tubą propagandową lewactwa.

Polecane