fbpx
-0 C
Olsztyn
sobota, 10 grudnia, 2022
reklama

Wracamy do tematu. Niepubliczna Szkoła „Absolwent” i Korczakowska Szkoła Marzeń: obniżyliśmy czesne

WiadomościWracamy do tematu. Niepubliczna Szkoła „Absolwent” i Korczakowska Szkoła Marzeń: obniżyliśmy czesne

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

Po naszej publikacji, dotyczącej dotacji szkół niepublicznych, zareagowała Niepubliczna Szkoła „Absolwent”.

reklama

23 kwietnia opublikowaliśmy tekst na temat dotowania szkół niepublicznych, do którego napisania skłonił nas mail od zaniepokojonej Czytelniczki. Matka jednego z uczniów poinformowała nas, że jedna z placówek, mimo trwającej epidemii, nie zrezygnowała z pobierania czesnego ani opłat za wyżywienie, mimo że syn nie uczęszcza do szkoły. Czytelniczka próbowała zweryfikować czy to normalna praktyka i jak sprawa wygląda w innych placówkach. Żadna ze szkół nie chciała z nią rozmawiać.
9 kwietnia 2020 roku wysłaliśmy pytania do kilku niepublicznych szkół (wskazanych przez Czytelniczkę i wybranych losowo przez nas), aby dowiedzieć się, jak placówki rozwiązują problem kształcenia i czesnego. 20 kwietnia wysłaliśmy ponowne prośby z ustosunkowaniem się do pytań (do części szkół dzwoniliśmy), ale znów nie zareagowała żadna z placówek. W mailach pytaliśmy m.in. o to:

• Czy szkoły na czas pandemii zawiesiły lub zmniejszy czesne?
• Czy w ramach czesnego szkoły organizują posiłki i czy czesne zostało pomniejszone o tę kwotę?
• Czy placówki planują ulgi dla rodziców, skoro nie realizują zajęć stacjonarnych?
• Czy szkoły prowadzą zajęcia on-line, a jeśli tak, to w jakim zakresie?
• Czy dotacja, którą otrzymują szkoły, została zmniejszona? (wiemy już, że nie – poinformowała nas o tym rzecznika Urzędu Miasta).

reklama

Po publikacji tekstu – 23 kwietnia 2020 – zareagowała Niepubliczna Szkoła „Absolwent”. Władze szkoły zapewniają, że „jako jedne z niewielu w całej Polsce w pełni dostosowały się do rozporządzenia MEN”. Zastępca dyrektora szkoły Ewa Gołębiowska tłumaczy, jak wygląda obecnie dydaktyka w zarządzanej przez nią placówce: – W szkole prowadzimy zajęcia on-line według planu lekcji sprzed 12.03.2020 r. w pełnym wymiarze godzin. Jednocześnie realizujemy podstawę programową, jak również przygotowujemy uczniów do egzaminu ósmoklasisty. Spełniamy wszystkie wymagania Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczące zdalnego nauczania w sposób profesjonalny. Bardzo sprawnie i efektywnie dostosowaliśmy się do nowym koniecznych warunków pracy. Wszystkie lekcje wynikające z ramowego planu nauczania są realizowane on-line z największym zaangażowaniem naszych nauczycieli. Korzystamy ze specjalnie ku temu przygotowanego modułu na platformie Microsoft.
W „Absolwencie” zadecydowano, że czesne zostało pomniejszone o opłatę za wyżywienie i dodatkowe zajęcia. – W przedszkolu zaś pomimo tego, że pracowaliśmy do dnia 13.03.2020 r. nie pobraliśmy opłaty za wyżywienie za cały miesiąc marzec. Czesne na czas stanu epidemicznego zostało obniżone o opłatę za wyżywienie jak również o dodatkowe 100 zł za każdy miesiąc trwania epidemii – wyjaśnia Ewa Gołębiowska.

Wiele olsztyńskich szkół informuje uczniów, że lada chwila będzie wprowadzone nauczanie zdalne?

Także „Korczakowska Szkoła Marzeń” w końcu odpowiedziała na pytania.
– W czasie ograniczenia funkcjonowania szkół i placówek oświatowych związanego z zagrożeniem epidemiologicznym nauka w Korczakowskiej Szkole Marzeń jest realizowana w sposób zdalny. Nasze stacjonarne funkcjonowanie realizujemy w tej chwili w przestrzeni wirtualnej. Codziennie uczniowie mają język angielski, zdalne lekcje/spotkania z Paniami nauczycielkami, spotkania grupowe i indywidualne konsultacje, codziennie na kartce interaktywnej zamieszczane są karty/zadania/prace do wykonania przez dzieci, realizujemy również zajęcia poświęcone emocjom i radzeniu sobie w trudnych sytuacjach, dzieci mają również zajęcia w wirtualnej świetlicy i biorą udział w niektórych zajęciach dodatkowych np. nauka gry na gitarze. Przy tworzeniu „zdalnej edukacji” dla zespołu KSM ważne są zasady bezpiecznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną i ich możliwości psychofizyczne. Tygodniowe rozkłady zajęć ciągle modyfikujemy i udoskonalamy. Za nami również wirtualne spotkania z rodzicami, których zdanie jest dla nas bardzo cenne. Wiemy, czy to co robimy odpowiada dzieciom i ich rodzicom. Jesteśmy otwarci na sugestie i propozycje rodziców. Budując wirtualną szkołę, dokładamy wszelkich starań, aby to co odbierają dzieci było ciekawe i wartościowe. Realizujemy podstawę programową i obowiązek szkolny, nie zapominając jednocześnie o ideach i wartościach przyświecających naszej szkole. W związku z trudną sytuacją zostało obniżone czesne, rodzice nie płacą za obiady (i nigdy – pod nieobecność dziecka – nie płacili), nie płacą za zajęcia dodatkowe, nie ponoszą kosztów związanych z zajęciami/aktywnościami, które odbywały się i mogą odbywać się tylko stacjonarnie. – poinformowała na mailowo dr Jolanta Nowosielska Dyrektor Korczakowskiej Szkoły Marzeń – Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Olsztynie

Energa-Operator wesprze szkołę z Olsztyna
reklama

Jeśli pojawią się jakieś nowe fakty w tej sprawie, do tematu wrócimy.

Więcej:

Olsztyńskie szkoły niepubliczne w pandemii. Biorą czesne i siedzą cicho

reklama
reklama
reklama
reklama
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
reklama