6 C
Olsztyn
wtorek, 23 kwietnia, 2024
reklama

Fabryka Michelin przechodzi na samochody elektryczne

Materiał zewnętrznyFabryka Michelin przechodzi na samochody elektryczne

Olsztyński Michelin przechodzi na transport samochodami elektrycznymi. Wymiana floty rozpoczyna się od zakupu dwóch Renault ZOE, wyposażonych w specjalne opony do pojazdów elektrycznych – MICHELIN ENERGY E-V. W fabryce powstanie kilka stacji ładowania aut elektrycznych. Kolejne samochody elektryczne przyjadą do fabryki jeszcze w tym roku. Olsztyński Michelin wprowadził od października także inne proekologiczne rozwiązanie – transport intermodalny – polegający na połączeniu transportu kolejowego i kołowego w transporcie opon, co przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin.

reklama

Energooszczędna opona MICHELIN ENERGY E-V dla elektrycznego samochodu Renault ZOE to efekt wieloletniego programu badań i innowacji prowadzonego przez Michelin wspólnie z Renault. Najnowszy Renault ZOE może pokonać na jednym ładowaniu około 300 km. Z testów wynika, że zastosowanie w pojazdach opon przystosowanych do aut elektrycznych pozwala zwiększyć zasięg samochodu o 6 proc.

reklama

Fabryka przyjazna środowisku

To kolejne ekologiczne projekty olsztyńskiego zakładu. Dzięki inwestycjom środowiskowym, fabryce udało się zmniejszyć zużycie wody o połowę. Trwa budowa ciepłowni gazowej, która będzie wytwarzać energię zgodnie z przyszłymi bardziej restrykcyjnymi, europejskimi normami ochrony środowiska. Przyjazna dla środowiska ciepłownia gazowa ograniczy, a w przyszłości wyeliminuje, istniejące w fabryce węglowe źródła energii. Projekt będzie realizowany w kilku etapach. Pierwszy to uruchomienie jeszcze w tym roku kotła gazowego.

Fabryka Michelin w Olsztynie wprowadza też podejście 4R: Reduce, Reuse, Recycle, Renew (ograniczać, używać ponownie, poddawać recyklingowi i odnawiać), dzięki której można realizować tzw. gospodarkę o obiegu zamkniętym mającą na celu ochronę zasobów naturalnych na każdym etapie procesu produkcji. Zakres gospodarki o obiegu zamkniętym jest jednak znacznie szerszy i obejmuje wszystkie procesy i działania firmy, od przygotowania specyfikacji produktu do wyboru materiałów oraz metod produkcji. Odpady z jednych procesów są wykorzystywane jako surowce dla innych. Minimalizuje to zużycie surowców i ilość odpadów oraz zmniejsza emisję i utratę energii. Istotą strategii 4 R są nowe sposoby utylizacji i ponownego wykorzystania produktów, tak by użytkować je przez jak najdłuższy czas przed przeznaczeniem do recyklingu

Fabryka angażuje się też w edukację ekologiczną – również wśród swoich pracowników i ich rodzin. Przykładem był tegoroczny piknik „Włącz Eco z Michelin” dla 10 tysięcy osób, podczas którego pokazano wiele inicjatyw, które w codziennym życiu możemy wykorzystać na rzecz zmiany

reklama

Innowacyjne opony do aut elektrycznych MICHELIN Energy E-V

Opony odpowiadają za 30 proc. energii zużywanej przez pojazdy elektryczne. Ich kluczowa rola w zwiększaniu efektywności samochodu wynika z faktu, że przy każdym kontakcie z jezdnią opona ulega odkształceniu, co powoduje jej nagrzewanie i utratę części energii przesyłanej przez silnik. Redukcja tego zjawiska powoduje zmniejszenie zużycia energii przez pojazd. Technologia Michelin wykorzystana w MICHELIN ENERGY E-V idzie o krok dalej – podczas standardowej jazdy opony nagrzewają się w niewielkim stopniu, tym samym redukując zużycie energii, natomiast w czasie hamowania powierzchnia bieżnika rozgrzewa się szybko, poprawiając przyczepność i skracając przez to dystans hamowania.

Fabryka Michelin przechodzi na samochody elektryczne Fabryka Michelin przechodzi na samochody elektryczne

reklama

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy tylko najważniejsze wiadomości

reklama
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Polecane
Ogłoszenia