Są już podpisane pierwsze porozumienia dotyczące tras i kierunków lotów z Szyman. Spod Szczytna mamy latać do Monachium i Berlina.
W Urzędzie Marszałkowskim przedstawiciele sektora turystycznego podpisywali porozumienia o współpracy z Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizacją Turystyczną. Efektem tej współpracy ma być opracowanie katalogu usług oferowanych przez hotelarzy. W 2016 roku ruszy kampania, promująca uroki Warmii i Mazur, ofertę turystyczną regionu w kontekście wybudowania portu lotniczego. Branża turystyczna wraz organizacjami turystycznymi, samorządem ma opracować wspólnie produkt turystyczny „Samolotem na Mazury”.
– Szacujemy, że bilet lotniczy, czarterowy z północnych Niemiec to cena około 300-400 złotych – mówił Jarosław Klimczak, prezes Warmińsko-Mazurskiej Organizacji Turystycznej. – To będzie alternatywa dla dwudniowej podróży autokarem do naszego regionu.
Marszałek Jacek Protas mówił, że regularne połączenia lotnicze to będzie 25 proc. dochodów lotniska. Resztę port lotniczy musi wygenerować na połączeniach czarterowych. Władze lotniska podpisały już wstępne porozumienia na loty z Szyman. Jedną z linii zainteresowanych lataniem spod Szczytna jest słoweńska Adria Airways, która od tego roku lata z Łodzi do Monachium. Adria ma obsługiwać połączenia z Szyman do Berlina i Monachium. W Monachium pasażerowie będą mogli przesiąść się do samolotów, które latają z tego miasta do 245 portów lotniczych na świecie. Adria Airways jest członkiem sojuszu Star Alliance. Należą do niego m.in. Lufthansa, Austrian Airlines, United Airlines, Tap Portugal, Turkish Airlines oraz Air China.
Spółka podpisała już także wstępne porozumienie z linią Sprint Air, która obsługuje m.in. pasażerskie połączenie Zielona Góra – Warszawa oraz zajmuje się przewozem poczty dla Poczty Polskiej. Dokument zapewnia wykonanie tysiąca połączeń lotniczych przez linię, która lata małymi 33-37 osobowymi samolotami. Sprint Air ma latać do Niemiec.
– Na razie jednak za wcześnie na dokładne określenie kierunków – mówi Krzysztof Pawłowski, dyrektor handlowy w Spółce. – Prowadzimy także rozmowy z Ryanairem, bo już od dawna istnieje list intencyjny podpisany przez szefa linii, w którym deklaruje chęć latania z Szyman.
Umowy z przewoźnikami czarterowymi mają być podpisywane we wrześniu 2015 roku. W wakacje 2016 roku powinni przylatywać na Warmię i Mazury pierwsi goście czarterowi. Loty regularne powinny rozpocząć się od początku 2016 roku po oddaniu lotniska do użytku publicznego i certyfikacji lotniska.
termy w Lidzbarku gdzie nie ma cieplych zrodel, miedzynarodowe lotnisko dla 25 000 Szczytna….
wojewodztwo absurdow
co nastepne ? port dalekomorski w Mrągowie ?