Od 14 grudnia PKP Intercity wprowadza nowy rozkład jazdy 2025/2026. Na Warmii i Mazurach pojawią się nowe pociągi, skrócą się czasy przejazdów, a na tory wrócą składy kursujące przez Giżycko, Kętrzyn i Pisz. W szczycie sezonu letniego pasażerowie będą mieli do dyspozycji rekordowe 555 połączeń.
Nowy rozkład jazdy: więcej pociągów i cykliczne kursy
Nowy rozkład jazdy PKP Intercity zacznie obowiązywać 14 grudnia 2025 roku. Pasażerowie będą mogli korzystać z 555 połączeń w sezonie letnim oraz 527 poza sezonem. To aż o 50 pociągów więcej niż w poprzednim rozkładzie (505 połączeń w 2024/2025).
Wprowadzona zostanie cykliczność kursów, dzięki której pociągi na głównych trasach krajowych i międzynarodowych będą odjeżdżać w równych odstępach czasu. Częstotliwość ta obejmie m.in. popularne relacje:
- Trójmiasto – Warszawa (co 1 godzinę),
- Trójmiasto – Kraków (nie rzadziej niż co 2 godziny),
- Wrocław – Kraków (co 1 godzinę),
- Warszawa – Berlin (co 2 godziny),
- Kraków – Wiedeń i Praga (co 4 godziny).
Choć Olsztyn nie został objęty taktem godzinowym, region zyska na lepszej dostępności połączeń i krótszych czasach podróży.
Krótsze czasy przejazdu pociągami Intercity z Olsztyna
W nowym rozkładzie skróceniu ulegną czasy przejazdu na trasach obejmujących Warmię i Mazury.
- Olsztyn – Poznań: 3 godziny 10 minut (o 15 minut szybciej niż dotychczas),
- Białystok – Olsztyn: 2 godziny 57 minut (aż o 56 minut krócej, dzięki zmianie trasy).
To efekt modernizacji infrastruktury kolejowej i lepszego dopasowania siatki połączeń. PKP Intercity podkreśla, że nowy rozkład to odpowiedź na rosnące potrzeby pasażerów i efekty modernizacji sieci kolejowej w północno-wschodniej Polsce.
Giżycko, Kętrzyn i Pisz z nowymi pociągami
Jedną z najważniejszych zmian dla regionu Warmii i Mazur jest powrót pociągów na linię kolejową nr 38. Od połowy grudnia znów kursować będą IC Rybak i TLK Biebrza, zatrzymujące się w Giżycku, Kętrzynie i Korszach.
Nowością są również dwa połączenia z Giżycka do Krakowa i Wrocławia przez Warszawę – IC Słowacki i IC Nida. Po zakończeniu modernizacji infrastruktury w 2026 roku planowane jest uruchomienie trzech dodatkowych składów, co łącznie da siedem pociągów do Giżycka.
W sezonie wakacyjnym wydłużona zostanie relacja IC Stańczyk, który dotychczas kursował ze Szczecina do Olsztyna – teraz pojedzie aż do Pisza, przez Szczytno i Ruciane-Nidę.
Warmia i Mazury zyskują na ogólnopolskich zmianach
Choć wiele nowych połączeń dotyczy głównych korytarzy kolejowych, część z nich pozytywnie wpłynie na dostępność regionu. Dzięki lepszym przesiadkom w Warszawie i Trójmieście, mieszkańcy Olsztyna i okolic zyskają łatwiejszy dostęp do połączeń z Zakopanem, Ustką czy Wiedniem.
W siatce pojawi się m.in. EIP z Trójmiasta do Zakopanego (czas przejazdu 7 godzin 1 minuta), a także sezonowy EIP z Bielska-Białej do Ustki – pociągi Pendolino pojawią się więc częściej także w północnej Polsce.
Coraz więcej pasażerów i nowa oferta promocyjna
PKP Intercity planuje dalszy wzrost liczby pasażerów – prognoza na 2025 rok to 88 milionów osób. Wzrosła także praca eksploatacyjna spółki, co oznacza więcej pociągów i większą częstotliwość kursowania.
Przewoźnik zapowiada również nowe promocje – m.in. bilety za 1 zł z okazji wybranych wydarzeń, takich jak Dzień Dziecka, Europejski Tydzień Mobilności czy Europejski Dzień Seniora.
źródło: PKP Intercity

