Decyzja w sprawie przebiegu obwodnicy Dobrego Miasta zapadła. Po miesiącach analiz i konsultacji wskazano wariant, który ma szansę odmienić ruch w regionie i poprawić codzienne życie mieszkańców.
Wariant 3 najkorzystniejszy dla obwodnicy Dobrego Miasta
Podczas posiedzenia Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad, które odbyło się 8 sierpnia, zaakceptowano studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej dla obwodnicy Dobrego Miasta. Komisja uznała, że najkorzystniejszy jest wariant 3, zakładający poprowadzenie trasy po wschodniej stronie miasta, w odleglejszym od centrum przebiegu niż w pozostałych wariantach. Trasa ma mieć około 7,3 kilometra długości, zaczynać się w Kosyniu i ponownie łączyć z drogą krajową nr 51 przed Barcikowem, omijając Stary Dwór.
Zatwierdzony protokół z posiedzenia KOPI będzie podstawą złożenia do burmistrza Dobrego Miasta wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. To właśnie ta decyzja ostatecznie przesądzi o przebiegu drogi. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, GDDKiA, projektanci oraz reprezentanci samorządów i instytucji zewnętrznych.
Cele i znaczenie inwestycji
Budowa obwodnicy ma na celu wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Dobrego Miasta, co przełoży się na poprawę bezpieczeństwa, skrócenie czasu przejazdu oraz zmniejszenie hałasu i zanieczyszczeń powietrza w mieście. Dla mieszkańców oznacza to nie tylko wygodę, ale też poprawę jakości życia. Obwodnica znajduje się na liście zadań rezerwowych w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020–2030. Jej realizacja będzie możliwa po uzyskaniu finansowania.
Obwodnice na Warmii i Mazurach
Na Warmii i Mazurach w ramach Programu budowy 100 obwodnic zakończono już inwestycję w Smolajnach na DK51. W budowie jest obwodnica Gąsek w ciągu DK65, a w sierpniu ma zostać ogłoszony przetarg na obwodnicę Pisza w ciągu DK51. Na etapie postępowania o wydanie decyzji środowiskowej są również obwodnice Olsztyna i Dywit oraz Szczytna.
źródło: GDDKiA Olsztyn, fot: GDDKiA Olsztyn
