Kim jest typowy Janusz? Jest to krytyczne określenie osoby skupiającej na sobie stereotypowe negatywne cechy Polaków. Jest ubrany najczęściej w biały podkoszulek (najczęściej na ramiączkach) oraz nosi białe skarpety i sandały. Ma duży brzuch i trzyma reklamówkę z dyskontu. Ulubionymi rozrywkami Janusza jest picie piwa i oglądanie telewizji. Często Janusz przedstawiany jest z głową małpy.
Taką formą internetowego bohatera postanowiła się zabawić olsztyńska firma. Stworzyli serie zdjęć układającą się w historię klienta Janusza szukającego fotelika do swojego Passata.
Strefa Fotelików to olsztyński sklep z fotelikami samochodowymi. Na swoim fanpage’u opublikowali wpis, który rozszedł się wirusowo na Facebooku. Od 21 marca post ma ponad 4 tys. lajków, niemal 2 tysiące udostępnień i prawie 900 komentarzy.
Jak sami autorzy stwierdzili akcja marketingowa ma charakter żartobliwy.
Poniżej publikujemy historię w całości. Jak wam się podoba taka forma reklamy? Czy jest to genialny stroytelling, czy raczej zniechęca do zakupu?
janusze biznesu xD
Każda reklama jest dobra, ale już rzygam tym Januszowaniem w internecie, a co najgorsza to się podoba tylko takim “Januszom”.