Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz PKP PLK podpisały umowę o elektryfikacji i przebudowie mazurskiej trasy kolejowej nr 38 na odcinku Ełk-Giżycko. Resort informuje, że I faza projektu wiąże się z pracami budowlanymi na trasie Ełk-Giżycko na długości 49 km, przy czym planowane jest między innymi stworzenie nowej stacji kolejowej w Giżycku, a także pierwsze zapewnienie zasilania trakcyjnego. Kwota 550 mln zł z Programu Infrastruktury i Środowiska zostanie przeznaczona na realizację projektu. Projekt przyczynia się do wzrostu inwestycji ze środowiskowym i klimatycznym czynnikiem. Dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Joanna Lech, zauważyła w przesłanym komunikacie, że inwestycja z pewnością zostanie doceniona przez przewozy pasażerskie i towarowe oraz przez naturę Warmii i Mazur.
Linia kolejowa Ełk-Giżycko stanowi część trasy nr 38 z Ełku do Korsz. Przebudowa z gruntu wraz z elektryfikacją potrwa do 2027 roku. Na zakończenie prac, podróż z Olsztyna do Ełku przez Korsz i Giżycko skróci się o około 50 minut i będzie trwać mniej niż dwie godziny. W planach jest również druga faza modernizacji, która obejmie pełne elektryfikowanie linii poprzez zapewnieniem trakcyjnego zasilania z sześciu podstacji: Ełk, Stare Juchy, Siedliska, Sterławki Małe, Kętrzyn, Korsze. Ten etap będzie finansowany w przyszłej perspektywie finansowej w latach 2021-2027.
Źródło: PAP
Wodoloty puścić na giżycko