W Urzędzie marszałkowskim w Olsztynie podpisano umowę na realizację rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 527, która połączy granicę miasta Olsztyna z węzłem Olsztyn Południe w gminie Stawiguda. Projekt o wartości ponad 124 mln zł przewiduje gruntowną przebudowę ponad 2-kilometrowego odcinka drogi.
Nowoczesna infrastruktura dla wszystkich użytkowników
Część ul. Warszawskiej (wylotówka z Olsztyna) zostanie dostosowana do standardu dwujezdniowego, z pasami ruchu o szerokości 3,5 metra w każdym kierunku. Dodatkowo powstanie 2,4-kilometrowa ścieżka rowerowa oraz chodniki o szerokości 1,5 metra. Kluczowym elementem projektu będzie budowa ronda turbinowego, przebudowa skrzyżowań i wiadukt nad linią kolejową Działdowo – Olsztyn Główny.
Projekt obejmuje również nowoczesne rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo, takie jak ogrodzenia zabezpieczające przed wtargnięciem zwierząt na jezdnię, budowa przejść dla zwierząt oraz instalacja nowego oświetlenia drogowego. Uzupełnieniem infrastruktury będą kanalizacja deszczowa i kanały technologiczne.
Znaczenie inwestycji
Inwestycja finansowana jest z Funduszy Europejskich dla Warmii i Mazur 2021-2027, które pokryją 95 mln zł kosztów. Projekt wpłynie na lepsze skomunikowanie Olsztyna z południową obwodnicą miasta, która stanowi część transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T.
Dzięki tej modernizacji mieszkańcy Olsztyna i okolic będą mogli szybciej i bezpieczniej przemieszczać się w kierunku Warszawy i innych ważnych ośrodków w regionie.
Realizacja i harmonogram
Za realizację projektu odpowiada firma STRABAG, zakończenie prac przewidziano na sierpień 2027 roku. Modernizacja obejmie również elementy proekologiczne, takie jak przepust wodny, przejścia dla zwierząt oraz starannie zaprojektowane rozwiązania chroniące środowisko.
Podpisanie umowy to kolejny krok w rozwoju infrastruktury Warmii i Mazur, który pozytywnie wpłynie na życie mieszkańców oraz potencjał gospodarczy regionu.
źródło: Urząd Marszałkowski
Wywalone bezsensownie pieniądze. Tu nie ma żadnego problemu komunikacyjnego. Problem jest w głowach decydentów i to zajbisty.
Wyrzucone pieniądze. Na tym wlocie i wylocie z Olsztyna od czasu uruchomienia obwodnicy która przejęła znaczną część ruchu na kierunku do i z Olsztyna oraz tranzytu nie ma żadnych korków ani utrudnień w ruchu. Nawet w godzinach tzw. szczytu (6-9 rano i 14-16 popołudniu). Bardziej potrzebne jest przedłużenie ul. Wilczyńskiego właśnie do ul. Warszawskiej aby rozładować totalne korki na ul. Sikorskiego występujące nie tylko w godzinach szczytu i skomunikować alternatywnie kolejną ulicą tzw. drugi Olsztyn. Tu jest właściwy problem komunikacyjny Olsztyna oraz skomunikowanie szybko rozbudowującego się Zatorza. A nie megalomański wjazd do Olsztyna, który jest zupełnie wystarczający, tym bardziej po… Czytaj więcej »